kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
وزیر کشور:

بیش از 63 هزار شعبه و 130 هزار صندوق رأی برای انتخابات در کشور در نظر گرفته شده است

وزیر کشور گفت: بیش از 63 هزار شعبه و 130 هزار صندوق رای برای انتخابات در کشور در نظر گرفته شده است.



عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: هماهنگی‌های بسیار خوبی با همه دستگاه‌های متولی، اجرایی، نظارتی، امنیتی، نظامی، ثبت احوال، رسانه‌ها، صدا وسیما، شورای نگهبان و مجلس برای برگزاری انتخابات انجام شده است.
رحمانی فضلی افزود: همه امکانات برای برگزاری انتخابات باشکوه، قانونی و سالم در فضای آرام آماده است، روز جمعه از ساعت ٨ صبح کار انتخابات را شروع می‌کنیم و تا زمانی که مردم پای صندوق ها‌ی رای باشند و محدودیت قانونی وجود نداشته باشد، انتخابات را برگزار خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: از همه مردم می‌خواهیم که از اول وقت پای صندوق‌های رای بیایند.
وزیر کشور تاکید کرد: در کوتاه‌ترین فاصله نتایج را که اول نتیجه ریاست جمهوری و بعد شورا‌ها است، اعلام می‌کنیم؛ تلاش ما این است صحت و دقت در انتخابات کاملا رعایت شود و فدای سرعت نشود.
رحمانی فضلی اظهار داشت: نمايندگان نامزدها تا آخرين لحظه برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای حضور خواهند داشت.
وی گفت: بیش از 63 هزار شعبه و 130 هزار صندوق رای برای انتخابات در کشور در نظر گرفته شده، تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات تدارک دیده شده؛ انتخابات شورا‌ها در 141 شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
وزیر کشور اظهار داشت: 71 هزار بازرس به به نحوه برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند، نمایندگان نامزد‌ها تا آخرین لحظه برگزاری انتخابات در شعب حضور خواهند داشت، همچنین 160 هزار نفر برای تامین امنیت انتخابات بسیج شده‌اند.
رحمانی فضلی در مورد تهدیدات اخیر از سوی داعش و تحرکات تروریستی در خوزستان گفت: ما همیشه با این تهدیدات مواجه بودیم ولی با توجه به رصد مستمر و اشرافی که داریم تاکنون آنها نتوانسته‌اند اقدامی را انجام دهند، اتفاقی که در خوزستان افتاد مرتبط با انتخابات نبود، نیروهای ما دو نفری که این عملیات را انجام داده بودند را در مرز مهران بازداشت کردند.
وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما آیا انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود، تصریح کرد: انتخابات به دور دوم کشیده نخواهد شد.
وزیر کشور تاکید کرد: اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به صورت لحظه‌ای و تدریجی نخواهد بود پس از تجمیع آراء خواهد بود. هر نوع نظری که در قالب سنجش، گمانه‌زنی و جمع‌آوری اطلاعات ناقص صورت گیرد، خلاف است و بر این اساس با متخلفان برخورد می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، رحمانی فضلی با بیان اینکه زمان دقیقی برای اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اعلام نمی‌کنیم افزود: تلاش می‌کنیم نتایج را سریعتر از دوره‌های گذشته اعلام کنیم.
  وی در مورد تامین امنیت صندوق‌های رای خارج از کشور گفت: ما در حدود 103 کشور، انتخابات را برگزار می‌کنیم، 131 شعبه داریم، انتخابات در داخل سفارتخانه‌ها یا نمایندگی‌های‌مان برگزار می‌شود، هیئت نظارت و اجرایی آنها تشکیل شده و مسئولیت برگزاری انتخابات با وزارت امورخارجه است، نتایج هم پس از اینکه آراء شمارش شده‌اند به ما اعلام می‌شود.