kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶
وزیر نفت دولت دهم:

دولت روحانی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد کشور کرده است

وزیر نفت دولت دهم با انتقاد از کند بودن تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: دولت روحانی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد کرد، در حالی که باید 28 میلیون لیتر بنزین صادر می‌کرد!


رستم قاسمی وزیر سابق نفت در گفت‌وگو با نسیم با انتقاد از کندی روند افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: ستاره خلیج فارس با پیشرفت 75 درصد تحویل دولت فعلی شد، ولی امروز با 90 درصد پیشرفت، تکمیل شده است.
وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی برای انتخابات رفتید و این پروژه را افتتاح کردید، اگر راست می‌گویید از این پالایشگاه بنزین استخراج کنید. 75 درصد تا 90 درصد چند درصد است؟ چهار سال برای پیشرفت 15 درصدی این پالایشگاه طول کشیده و امروز باید در خصوص پیشرفت کند این پروژه جواب می‌دادید.
وزیر سابق نفت ادامه داد: امروز باید این پالایشگاه 38 میلیون لیتر بنزین تولید می‌کرد و اگر روند پیشرفت گذشته بر آن حاکم بود باید نیمه اول سال 93 به بهره‌برداری می‌رسید. دولت روحانی روزانه 10 میلیون لیتر بنزین وارد کرد، در حالی که باید 28 میلیون لیتر بنزین صادر می‌کرد!
قاسمی خاطرنشان کرد: آقای روحانی با تاخیر در افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس چند صد میلیون دلار به کشور ضرر زدید؟ باید بیایید و در این زمینه پاسخگو باشید. آیا واقعا شما بنزین را خودکفا کردید؟ همین پیشرفت 15 درصدی هم که در این چهار سال انجام شد کالایش قبلا خریداری شده بود.وی افزود: دولتمردان از این که مردم نمی‌دانند مسائل فنی چیست نمی‌دانند کمپرسور چیست سوءاستفاده می‌کنند و به مردم می‌گویند که کمپرسور پالایشگاه در گمرک گیر کرده بود و با بعد از برجام وارد کردیم. این در حالی است که کارشناسان و فعالان صنعت نفت آمار و ارقام واقعی را در سایت‌ها ارائه دادند.
وزیر سابق نفت به اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در روز افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیان کرد: تمام سخنان آقای روحانی در مورد پیشرفت 45 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در دولت قبل دروغ است.