kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
شوک بزرگ به پرسپولیس، بازی با لخویا بدون تماشاگر شد

فدراسیون فوتبال: امیدواریم با اعتراض رأی به نفع ما تغییر کند

در شرایطی که با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه پرسپولیس باید دیدار خانگی خود برابر لخویا را بدون تماشاگر برگزار کند، رئیس‌فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گویی مدعی شد تلاش می‌کند با ارائه مستندات این حکم را لغو کند.

سرویس ورزشی-

کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که دیدار پرسپولیس با لخویا باید بدون تماشاگر برگزار شود. این خبر عجیب را روز گذشته باشگاه پرسپولیس اعلام کرد و یادآور شد: کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای را برای فدراسیون فوتبال ارسال کرده که بر اساس آن، تماشاگران پرسپولیس از حضور در بازی با لخویا در چارچوب بازی رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان آسیا 2017 محروم شده‌اند.
این حکم در پی آن صادر شد که در بازی قبلی سرخپوشان، تعدادی از تماشاگران بدون توجه به هشدارها و تذکرهایی که داده شده بود دست به اقداماتی زدند که در نهایت منجر به گزارش بخشی از آنها توسط ناظر مسابقه شد. در این گزارش استفاده از مواد آتش‌زا مورد توجه قرار گرفته بود.
در نامه کنفدراسیون با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس در سال 2015 به خاطر رفتارهای مشابه تماشاگران خود با محرومیت تعلیقی روبرو بوده است، آن حکم را پس از دو سال برای بازی با لخویا اعمال کرد.
باشگاه پرسپولیس منتظر دریافت نامه ارسالی است تا با مطالعه دقیق آن بررسی شود که آیا امکانی برای تجدید نظرخواهی وجود خواهد داشت یا نه؟ باشگاه پرسپولیس امیدوار است، این تجربه باعث شود تا در آینده با وجود تلاش‌های فراوان ماموران، برقراری نظم و امنیت، هواداران و تماشاگران ضمن خود مراقبتی، با مسئولان برای جلوگیری از اقدامات اینگونه که به پرسپولیس و هواداران لطمه می‌زند، همکاری کنند.
واکنش فدراسیون به حکم
بعد از انتشار این خبر بود که مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در پی ارسال این نامه به فدراسیون ایران با توجه به محرومیت پرسپولیس، خوشبختانه جای اعتراض وجود دارد. بر این اساس مستنداتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده که سریعا به AFC ارسال می‌شود و امیدواریم این مستندات پذیرفته شود.
وی ادامه داد: امیدواریم تماشاگران خونگرم پرسپولیس، استقلال و تیم ملی که همیشه امتیاز مثبت برای کشور هستند، این فرصت را به تهدید تبدیل نکنند.
واکاوی محرومیت عجیب سرخ‌ها
مدیران باشگاه پرسپولیس معتقد هستند که این محرومیت نتیجه لابی‌های پشت پرده باشگاه‌های عربی بود اما در این خصوص باید یادآور شد که AFC یک هفته قبل سه تیم معروف آسیایی را هم به دلیل حمل بنر نژادپرستانه از دو بازی محروم کرده است.
روز گذشته خبرگزاری ایسنا با اعلام این خبر گزارش داد: «دو سال پیش پرسپولیس حکمی تعلیقی را از AFC دریافت کرده بود که در صورت تکرار بی‌انضباطی از سوی هوادارانش جریمه و محروم خواهد شد که این اتفاق بعد از دو سال به وقوع پیوست. این حکم صادر شده از AFC بدون شک هیچ ارتباطی به لابی عربها ندارد، چرا که هفته‌ گذشته نیز کنفدراسیون فوتبال آسیا سه تیم گوانگجو چین، کاوازاکی ژاپن و النجم لبنان را با جرایم به مراتب سنگین‌تری نقره داغ کرده است.
گوانگجو قهرمان دو دوره از سه دوره گذشته این مسابقات است که به دلیل حمل بنرهای نژادپرستانه و رفتارهای نامناسب هوادارانش با تیم رقیب (ماده‌های ۵۸ و ۶۵ قانون انضباطی AFC) توسط هوادارانش از دو بازی آینده از داشتن تماشاگر محروم شده و باید ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار هم پرداخت کند.
همچنین النجم لبنان و کاوازاکی فرونتال ژاپن هم به همین دلایل جریمه شدند که نماینده لبنان دو بازی به نماینده ژاپن و یک بازی از حضور تماشاگران محروم شدند.
با این آرای AFC مشخص می‌شود که پرسپولیسی‌ها نباید به دنبال توجیه این اتفاق باشند و هشدارهای این نهاد را برای سوء رفتار هوادارانش جدی بگیرد. اتفاقی که مهدی تاج چند ماه پیش نسبت به وقوع آن هشدار داده بود و گفته بود که هواداران اگر تجدید نظری در رفتارشان نداشته باشند با جریمه سنگین‌تری مواجه خواهند شد.