kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

اخبار ورزش جهان


افزایش ۹۱۵ درصدی قیمت هتل‌ها
برای فینال لیگ قهرمانان اروپا
رئال مادرید و یوونتوس سیزدهم خرداد در کاردیف فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد. در روزهای نزدیک به این دیدار قیمت یک اتاق در هتل ۹۱۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در حالی که کمتر از سه هفته به دیدار نهایی باقی مانده است، رزرو اتاق در کاردیف (یازدهمین شهر پرجمعیت بریتانیا با ۳۵۰ هزار نفر)، ۹۰ درصد افزایش یافته است. به همین خاطر اقامت در این شهر پرهزینه‌تر و سخت‌تر شده است. قیمت متوسط یک شب اقامت در پایان هفته فینال لیگ قهرمانان، هزار و ۲۰۸ یورو است. اگر یک نفر بخواهد دو شب در این شهر حضور داشته باشد، باید دو هزار و ۴۱۵ یورو هزینه کند. این قیمت نشان می‌دهد قیمت یک شب اتاق ۹۱۵ درصد افزایش یافته است چون در پایان هفته به جز دوم تا چهارم ژوئن قیمت یک اتاق تنها ۱۱۹ یورو است. گران‌ترین اتاق برای دو شب در هفته فینال لیگ قهرمانان ۱۴ هزار و ۲۸۳ یورو است که این مقدار برای اغلب هواداران زیاد است.
فالکائو متهم به فرار مالیاتی شد
ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان با وجود اینکه درآمدهای نجومی دارند اما  متهم به فرار مالیاتی می‌شوند و بسیاری از آنها برای پرداخت نکردن مالیات از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که فالکائو یکی از آنها است. دادستان شهر مادرید اسپانیا ستاره کلمبیایی موناکو را متهم به فرار مالیاتی و اعلام کرد که این بازیکن زمانی که در اتلتیکو مادرید بازی می‌کرد به خاطر پرداخت نکردن مالیات سرمایه خود را به اسم یک شرکت انگلیسی زد. طبق اعلام دادستان شهر مادرید، فالکائو متهم به پرداخت نکردن پنج میلیون و 600 هزار یورو مالیات شده و در صورت تعهد ندادن به پرداخت این رقم محاکمه خواهد شد. فالکائو بعد از درخشش در پورتو بود که راهی اتلتیکو مادرید شد. او الان در موناکو بازی می‌کند و با پیراهن این تیم به روزهای اوج خود برگشته و در آستانه کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های لیگ فرانسه است.
ونگر همچنان امیدوار
به کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
آرسنال در دیداری عقب‌ افتاده در لیگ برتر انگلیس موفق شد در خانه با نتیجه‌ دو بر صفر ساندرلند از پیش سقوط کرده به دسته پایین‌تر را شکست بدهد. هر دو گل توپچی‌های لندنی را الکسیس سانچس وارد دروازه‌ حریف کرد. به ‌این‌ ترتیب امیدهای آرسنال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا حفظ شد. آرسن ونگر بعد از پیروزی برابر ساندرلند گفت‌: فصل گذشته ۷۱ امتیاز را کسب کردیم و در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتیم. در حال‌ حاضر ۷۲ امتیاز داریم و می‌توانیم حتی با پیروزی در بازی آخر به ۷۵ امتیاز دست یابیم. با این حساب شما می‌توانید برداشت کنید که چه اتفاقاتی افتاده است. در دوران مربیگری‌ام بارها هفته‌ آخر برایمان تعیین‌کننده بود. این بار نیز همین‌طور است. منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. امسال آن‌طور که انتظار داشتم پیش نرفت. بعد از بازی برابر بایرن مونیخ تیم دچار افت فاحشی شد. برای بازیکنان خیلی سخت بود تا از آن شکست رهایی یابند ولی بعد از چند هفته‌ نشان دادیم از نظر ذهنی تیمی قدرتمند هستیم و به رقابت‌ها بازگشتیم و حتی به فینال جام حذفی نیز راه یافتیم. در حال‌ حاضر سه تیم منچسترسیتی، لیورپول و آرسنال برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تلاش می‌کنند. از بین این سه تیم در بازی‌های یکشنبه دو تیم سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب خواهد کرد و یکی باید به لیگ اروپا برود.
لام از دشواری‌های بازی خداحافظی می‌گوید
دیدار برابر فرایبورگ آخرین بازی فیلیپ لام در مستطیل سبز خواهد بود. کاپیتان ۳۳ ساله بایرن مونیخ بعد از این بازی، کفش‌هایش را می‌آویزد. او در این زمینه گفت‌: دیدار خداحافظی از فوتبال برای هر بازیکنی بسیار سخت است و در ‌عین ‌حال می‌تواند جالب هم باشد. باید از این دیدار لذت ببرم چراکه دیگر چنین فرصتی برای من وجود ندارد و نمی‌توانم در یک دیدار رسمی به میدان بروم. لام ادامه‌ داد: در فوتبال به هر آنچه که می‌خواستم دست پیدا کردم از قهرمانی در جام جهانی گرفته تا لیگ قهرمانان اروپا و بوندسلیگا. روزهای خوشی را با بایرن مونیخ پشت‌سر گذاشتم و احساس کردم زمان خداحافظی فرارسیده است. هرچند که متنی را برای روز خداحافظی آماده نکردم. بایرن مونیخ با رهبری لام توانست چند روز پیش قهرمانی در بوندسلیگا را به دست آورد. این تنها جامی است که بایرن در فصل جاری به دست آورد.
اطمینان کریک به حضور در یونایتد
برای سال آینده
در حالی که چهارم ژوئن بازی بزرگداشت «مایکل کریک» برگزار خواهد شد، این بازیکن صحبت‌های خوبی را با سران باشگاه داشته است تا سال آینده نیز در این تیم به میدان برود. کریک ۳۵ ساله ۲۱ بار در لیگ برتر به میدان رفت و هفت بار هم در لیگ اروپا برای شیاطین سرخ بازی کرده است. او که در سال ۲۰۰۶ به یونایتد پیوست امیدوار است بتواند حضورش را در این تیم تداوم ببخشد. کریک در روزهای گذشته مذاکرات خوبی را با سران منچستریونایتد داشته است. او خوش‌بین است قراردادش برای یک فصل دیگر تمدید شود تا در فصل آینده نیز با پیراهن شیاطین سرخ به میدان برود. این هافبک با سابقه منچستریونایتد امیدوار است همچنین همراه با این تیم قهرمان لیگ اروپا شود.
کنایه سرمربی آژاکس به مورینیو
دو تیم منچستریونایتد و آژاکس چهارشنبه هفته‌ آینده دیدار نهایی را در استکلهم برگزار خواهند کرد. یونایتد در این مدت بازی‌های بیشتری نسبت به تیم هلندی انجام خواهد داد.سرمربی منچستریونایتد نسبت به بازی‌های کمتر حریف خود پیش از فینال لیگ اروپا اعتراض داشت. پتر بوژ نسبت به اظهارات ژوزه مورینیو بی‌تفاوت نماند.  او در این‌باره گفت‌: اگر به ترکیب منچستریونایتد در طول فصل نگاه کنیم، متوجه می‌شویم او از دو ترکیب برای لیگ اروپا و دیگر رقابت‌ها استفاده می‌کند. بازیکنانی که در اروپا بازی کردند، در پایان هفته در لیگ بازی نخواهند کرد. به همین خاطر بازیکنانش می‌توانند بیشتر از بازیکنان ما استراحت کنند. فقط به توانایی‌ها و سطح بازیکنان یونایتد توجه کنید. سرمربی آژاکس در پایان اظهار کرد: نگران چنین مسائلی نیستم و تنها به فوتبال فکر می‌کنیم. برای آن تلاش می‌کنیم چون هوادارانمان چنین چیزی را دوست دارند. می‌خواهیم از ‌دقیقه یک تا پایان تمرکزمان روی بازی و حمله کردن باشد چون می‌توانیم فاتح لیگ اروپا شویم.
دومنک: یوونتوس توان بردن رئال ‌مادرید را ندارد
دو تیم رئال مادرید و یوونتوس فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد.این دیدار در حالی برگزار می‌شود که این دو تیم در سه سال اخیر، دو بار حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردند. رئال به دنبال دومین قهرمانی خود در سه سال اخیر است اما یوونتوس در فینال قبلی خود برابر بارسلونا ناکام بود. بدون شک این تیم دوست ندارد که این بار هم ناکام باشد. ریمود دومنک در این زمینه گفت‌: یوونتوس تیم خوبی است. این تیم به ویژه‌ در خط دفاعی بسیار منظم و مستحکم است و گل زدن به آنها کار آسانی نیست. هرچند یوونتوس تیم خوب و باکیفیتی است اما آنها توان بردن رئال مادرید را ندارند. رئال از نظر بازیکن، قوی‌تر از یوونتوس است. شانس شاگردان زین‌الدین زیدان برای پیروزی در فینال بیشتر از حریف آنهاست. دیدار زیبایی خواهیم دید که رئال  شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.