kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱

شمار قربانیان وبا در یمن از مرز 200 تن گذشت /مردم یمن از ایران درخواست کمک کردند

بیماری «وبا» که به دنبال حملات وحشیانه آل‌سعود به یمن و محاصره کامل این کشور شیوع پیدا کرده جان ده‌ها یمنی دیگر را هم گرفت و شمار قربانیان را به 209 نفر رساند!


سرویس خارجی-

وبا، مصیبتی که این روزها خطرناک‌تر از تجاوز نظامی سعودی‌ها برای کودکان یمنی شده است. اکنون سایه‌ وحشتناک خود را بر این کشور گسترده است. در روزهای اخیر موارد ابتلا به بیماری وبا روند فزاینده‌ای به خود گرفته و صنعا پایتخت و دیگر استان‌ها شاهد آن بوده است. این بیماری به دنبال حملات وحشیانه آل‌سعود به یمن و نابودی زیرساخت‌های این کشور گسترش یافته است و محاصره ظالمانه یمن نیز ورود مواد غذایی و دارویی لازم به یمن را منتفی کرده است. به همین دلیل آمار قربانیان این بیماری به شدت در حال افزایش است. سعودی‌ها در چنین شرایطی نیز در حال بمباران این کشور هستند!
به گزارش خبرگزاری آناتولی، صندوق کودکان سازمان ملل متحد، «یونیسف» اما در این باره  اعلام کرد، «تاکنون 17هزار و 200 نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا شده و تعداد تلفات این بیماری در مناطق مختلف این کشور نیز به 209 نفر افزایش یافته است». یونیسف روز سه شنبه نیز از ابتلای 14 هزار نفر به بیماری وبا در یمن و مرگ 186 نفر بر اثر این بیماری خبر داده بود. برخی منابع اما شمار مبتلایان را «ده‌ها هزار نفر» اعلام کرده‌اند.
اعلام وضعیت فوق‌العاده
وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن در صنعا، از روز یکشنبه به دلیل شیوع بیماری وبا وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است. در بیانیه وزارت بهداشت یمن آمده است: «با توجه به شیوع گسترده، بیماری وبا در تمامی بخش‌های زیرمجموعه این وزارتخانه، آماده‌باش اعلام می‌شود و از کلیه سازمان‌های بین‌المللی داخلی و کلیه طرف‌های مسئول می‌خواهیم که به ما برای مهار این بحران کمک کنند. بحرانی که یک مصیبت انسانی و بهداشتی بی‌سابقه است.» بیماری وبا از طریق آب آلوده منتقل می‌شود و گرم شدن هوا، شیوع آن را گسترش داده است.
در هیمن حال، «عبدالعزیز صالح بن حبتور» رئیس‌دولت نجات ملی یمن از دوستان دولت و ملت یمن خواست تا در شکستن محاصره سیاسی یمن کمک کنند. وی در گفت‌وگو با شبکه المیادین، از ایران، سوریه، عراق، لبنان، الجزایر، روسیه و چین به عنوان دوستان دولت و ملت یمن نام برد و از آنها برای شکستن محاصره سیاسی کشورش، کمک خواست و تاکید کرد که کلیه قطعنامه‌های شورای امنیت در حق یمن، همگی با پول سعودی‌ها تصویب شده است.