kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

حمله با راکت به خودروی زرهی آل‌سعود در عوامیه /یک نظامی سعودی کشته و 5 نفر زخمی شدند

وزارت کشور عربستان اعلام کرده که در جریان حمله راکتی به یک خودروی زرهی در منطقه العوامیه عربستان یک افسر پلیس کشته و 5 نظامی دیگر زخمی شده‌اند.



وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‎ای اعلام کرده خودروی زرهی نظامیان سعودی صبح سه‌شنبه در محله «المسوره» در العوامیه، هدف حمله راکتی «عناصر تروریستی» قرار گرفته است. در ادامه بیانیه آمده که در این حمله راکتی، یک نظامی سعودی کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. به گزارش فارس، وزارت کشور نوع راکت شلیک شده را از نوع «آر پی جی» عنوان کرده است.
نیروهای نظامی عربستان از 20 اردیبهشت با ادوات سنگین نظامی شهر العوامیه را هدف حمله قرار می‌دهند. این شهر همچنان تحت محاصره است و تاکنون چندین درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان صورت گرفته است. نیروهای آل‌سعود در روزهای اخیر چندین خانه را هم در منطقۀ تاریخی و قدیمی المسوره بر سر شیعیان تخریب کرده‌اند. آل‌سعود مدعی است در این منطقه قصد اجرای طرح نوسازی دارد. نیروهای سعودی با استفاده از تیربار و سلاح‌های نیمه‌سنگین خانه‌ها و مساجد العوامیه را هدف قرار می‌دهند که در اثر آن تاکنون اماکن مسکونی مردم به شدت آسیب دیده و این حملات حجم گسترده‌ای از ویرانی‌ها را به همراه داشته است. تصاویر انتشار یافته از درون العوامیه بیانگر استفاده نیروهای رژیم سعودی از بمب‌های آتش زا در گلوله باران محله المسوره در العوامیه است. نیروهای امنیتی سعودی تاکنون طی چند نوبت به این روستای قدیمی که زادگاه شیخ‌نمر است حمله کرده‌ و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند. از سوی دیگر نیروهای واکنش سریع سعودی هم مدعی هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را «الهام‌بخش مردم معترض» می‌دانند. نیروهای امنیتی سعودی که از روز چهارشنبه هفته گذشته حملات خود به منطقه العوامیه را آغاز کرده‌اند، روز جمعه گذشته مسجد «السید محمد» واقع در محله المسوره را با خمپاره هدف قرار داده و به طور کامل آن را تخریب کردند که در پی این حملات سه نفر شهید شدند. این روستای 100 ساله که محل تولد «شیخ نمر» است، در حقیقت نمادی از مقاومت در شرق عربستان به شمار می‌رود.