kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

آمریکا و کره‌جنوبی بعد از آزمایش موشکی کره‌شمالی خواستار از سرگیری مذاکرات شدند!

تنها چند روز پس از آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در هفته جاری خبر رسیده، کره‌جنوبی و آمریکا برای از سرگیری مذاکرات با کره‌شمالی، اعلام آمادگی کرده‌اند.

سرویس خارجی-

سخنگوی وزارت اتحاد کره‌ جنوبی تنها چند روز پس از آخرین آزمایش موشکی کره شمالی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت که خطوط ارتباطی با کره شمالی سال گذشته بسیار محدود شد و تلاش می‌شود این مسیرها بار دیگر بازگشایی شود. موضع ابتدایی ما این است که ارتباط میان دو کره باید باز شود و بدین منظور نیز گزینه‌هایی‌ را بررسی کرده‌ایم.»
آخرین آزمایش موشکی کره شمالی یکشنبه گذشته انجام شد که به گفته «پیونگ یانگ» آزمایشی برای سنجش قابلیت پرتاب موشکی با یک کلاهک هسته‌ای بسیار بزرگ بوده است. منابع خبری کره جنوبی می‌گویند رئیس‌جمهور جدید این کشور سیاست دوگانه تحریم و مذاکره با پیونگ یانگ را با هدف کنترل برنامه‌های موشکی و هسته‌ای آن در پیش گرفته است.
«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روز گذشته اعلام کرده واشنگتن آمادگی دارد تا گفت‌وگوها با رهبر کره شمالی را از سر بگیرد. وی در عین حال این را هم اضافه کرده که این گفت‌وگوها تا زمانی که پیونگ یانگ آزمایشات موشکی و برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکرده، صورت نخواهد گرفت!
پیونگ یانگ که با وجود فشارهای آمریکا و متحدانش آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را در سال‌های اخیر افزایش داده است، ماه گذشته دو آزمایش دیگر انجام داد. این کشورمی‌گوید به فناوری تولید موشک‌های قاره‌پیما دست یافته و می‌تواند آمریکا را با خاک یکسان کند.