kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۴۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

جوانان فلسطینی در روز نکبت به شدت با نظامیان صهیونیست درگیر شدند

تظاهرات آرام و مسالمت‌آمیز فلسطینی‌های کرانه باختری در روز نکبت با یورش وحشیانه نظامیان صهیونیستی به خشونت کشیده و تعدادی از جوانان فلسطینی زخمی یا دستگیر شدند.

سرویس خارجی-

این درگیری‌ها در کرانه باختری و پس از آن آغاز شد که صدها تن از مردم در روز «نکبت» و با شعار حمایت از اسرای اعتصاب‌کننده فلسطین به خیابان‌ها ریخته و تظاهرات خود را آغاز کردند. اما با یورش نظامیان صهیونیست مواجه شدند و در این درگیری‌ها به دلیل استفاده صهیونیست‌ها از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی تعدادی از تظاهرکنندگان زخمی شدند.  
نظامیان صهیونیست همچنین دست‌کم 27 کارگر فلسطینی را به بهانه نداشتن مجور ورود از کرانه باختری رود اردن به اراضی اشغالی در شهر حیفا بازداشت کردند.
در نوار غزه نیز فلسطینی‌های ساکن این منطقه در روز «نکبت» تظاهرات کرده و پارچه‌نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «ای فلسطین ما بازمی‌گردیم»، «اجداد می‌میرند و فرزندان فراموش نمی‌کنند».  تظاهرکنندگان همچنین مقابل مقر سازمان ملل پرچم آمریکا را آتش زدند و اعلام کردند که مسبب جنایات و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی آمریکا است.
«روز نکبت» سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، از سوی صهیونیست‌ها است که در پانزدهم ماه می سال 1948 میلادی روی داد.