kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۶۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۱
در جنایتی الگو گرفته از صهیونیست‌ها

آل سعود خانه شیعیان عوامیه را بر سر آنان خراب کرد

حملات نظامیان سعودی به استان «قطیف» و شهر «العوامیه» عربستان در حالی وارد هفتمین روز خود می‌شود که نظامیان سعودی علاوه بر اعمال خشونت‌، طرح عدم جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای شهری را هم در این شهر کلید زده‌اند!



 تجاوز سعودی‌ها به منطقه شیعه‌نشین «العوامیه» عربستان از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده است. این تجاوز اگرچه با سانسور شدید خبری مواجه شده اما خبرها از شهادت بیش از 5 نفر و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر حکایت دارد.
به گزارش فارس، تجاوز نظامیان عربستان به شهر «العوامیه» و به طور مشخص روستای باستانی «المسوره» در حالی دیروز وارد ششمین روز خود شد که همچنان صدای تیراندازی در این شهر به گوش می‌رسید.
یکشنبه شب روستای تاریخی و شیعه‌نشین«المسوره» شاهد تیراندازی‌های مستمر نظامیان سعودی بود و علاوه بر این روستا، مناطق «الدیره»، «شکرالله» و منطقه «الجمیمه» نیز شاهد خشونت این نظامیان بود.
برخی گزارش‌ها نیز حکایت از آن دارد که نظامیان آل‌سعود در اقدامی الگو گرفته از صهیونیست‌ها خانه‌های مردم را بر سر آنان خراب می‌کنند.
همچنین گزارش شده 5 انفجار متوالی در شهرک العوامیه روی داده و یک خودرو در نزدیکی منزل خانواده «الجشی» که به دست نیروهای سعودی دستگیر شده، به آتش کشیده شد.
 بر اساس این گزارش، بالگردها و هواپیماهای سعودی همچنان در حال پرواز بر فراز «العوامیه» در استان «القطیف» هستند و ورودی شمالی این شهر کاملا بسته شده و ایست بازرسی «صفوی» به یک پادگان نظامی تبدیل شده است.
 از سوی دیگر در نزدیکی زندان القطیف نیز، این نظامیان برای دانش‌آموزانی که در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند تا برای شرکت در امتحانات پایان سال تحصیلی به مدرسه بروند، تیر هوایی شلیک کردند. مقامات سعودی همچنین با محاصره العوامیه و در انزوا نگه داشتن این منطقه، مانع ارتباطات ساکنان این شهر با روستاها و شهرهای مجاور شده‌اند و معیشت ساکنان این منطقه را با دشواری همراه کرده‌اند.
 همچنین طرح جدیدی مبنی بر عدم نظافت شهری در استان قطیف در حال اجراست تا خود شهروندان به تمیز کردن و جمع‌آوری زباله و پسماندهای این استان بپردازند این در حالی است که این امر خطرات جانی را برای ساکنان این استان دارد.
برخی تصاویر منتشر شده حاکی است نظامیان سعودی با بیل‌های مکانیکی و آرپی‌جی مساجد و خانه‌های شیعیان را تخریب می‌کنند!