kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
در سایه تجاوزگری‌های آل سعود

صدها یمنی از وبا مردند /بیمارستان‌ها دیگر گنجایش ندارند

محاصره 2 ساله یمن در کنار حملات وحشیانه نظامی به این کشور که باعث شیوع بیماری وبا در این کشور شده جان شمار زیادی از مردم را گرفت. مقامات یمنی می‌گویند بیمارستان‌ها ظرفیت پذیرش بیماران را ندارند!


حملات آل سعود به یمن در 2 سال گذشته باعث نابودی مراکز بهداشتی و منابع آب این کشور شده است. این مسئله نیز باعث به وجود آمدن بیماری‌های زیادی در این کشور فقیر شده است. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در این‌ باره اعلام کرده: «شیوع وبا در یمن تاکنون به مرگ 115 نفر منجر شده است.»
«دومنیک استلهارت» مدیر عملیات امدادرسانی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ هشدار داده «ما هم‌اکنون با خطر شیوع جدی وبا روبه‌رو هستیم... تعداد بیماران مبتلا به عوارض بیماریِ وبا فراتر از گنجایش بیمارستان‌های یمن است؛ به گونه‌ای که هر چهار مریض روی یک تخت بستری هستند. برخی در پارک‌ها و برخی نیز در خودروهای خودشان، سرم به آنها وصل است.» سازمان بهداشت جهانی، یمن را در جرگه بدترین کشورهای دچار بحران انسانی در جهان توصیف کرده است.
سازمان ملل نیز هشدار داده 17 میلیون نفر یعنی دو سوم جمعیت یمن با خطر قحطی و مرگ روبه‌رو هستند. خبرگزاری «روداوو» هم در خبری فوری اعلام کرده که در یمن در پی افزایش تعداد قربانیان مبتلا به ویروس وبا، حالت فوق‌العاده اعلام شده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون به 6 هزار نفر رسیده است.