kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

حشدالشعبی در غرب موصل 1100 خانواده را از محاصره داعش نجات داد

نیروهای حشد‌الشعبی در جدیدترین پیروزی خود، بیش از 1000 خانواده را در غرب موصل و از محاصره تکفیری‌ها نجات دادند.


نیروهای الحشد‌الشعبی عراق روز شنبه در جریان عملیات آزادسازی منطقه «قیروان» در غرب موصل یک هزار و 100 خانواده عراقی را از محاصره داعش نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق، نیروهای الحشد‌الشعبی هم اکنون به فاصله 3 کیلومتری از مرکز «قیروان» رسیده‌اند.
نیروهای عراقی در این عملیات، انبارهای مهمات و موشک اندازهای تروریست‌ها و همچنین خودروهای زرهی آنها را کشف کردند.
 بنابراین گزارش، بسیج مردمی همچنین مواضع تروریست‌ها را در داخل منطقه القیروان هدف قرار داد و شماری از آنها را به هلاکت رساند.
پیشتر نیز نیروهای الحشد‌الشعبی در همین عملیات، روستای راهبردی «الخنیسی» را واقع در شمال قیروان که یکی از مواضع مهم داعش بود آزاد کردند و محور ارتباطی جنوبی قیروان - البعاج و محور شمالی ارتباطی قیروان - سنجار را به کنترل خود درآوردند.
نیروهای الحشد‌الشعبی همچنین از روز پنجشنبه گذشته عملیات جدیدی را در محور غرب استان نینوا به سمت شهر قیروان در غرب تلعفر آغاز کرده‌اند.
این نیروها طی 24 ساعت از شروع عملیات که با «محمد رسول الله دوم» نامگذاری شده است، 21 روستا را آزاد و 77 عنصر تروریستی را کشته و 15 خودرو بمب‌گذاری شده را نیز منهدم کردند. این نیروها از اولین ساعات روز شنبه آزادی چهار روستای دیگر را در این محور آغاز کرده‌اند.
مقصد بعدی
مرزهای سوریه
در همین ارتباط، «ابومهدی المهندس» معاون «الحشد‌الشعبی» اعلام کرد که نیروهای عراقی پس از آزادسازی منطقه «قیروان»، عازم مرزهای سوریه خواهند شد. المهندس به شبکه العالم گفته: «منطقۀ تلعفر، به طور کامل توسط نیروهای بسیج عراق محاصره شده است.»
وی با اشاره به پیشروی نیروهای بسیج به سمت منطقه قیروان، هدف از این عملیات را قطع ارتباط تروریست‌های داعش در عراق با کشورهای حامی این گروه تروریستی اعلام کرد که از مرزهای سوریه با عراق، به آنان امدادرسانی می‌کنند.
معاون بسیج عراق تاکید کرد: «منطقه قیروان چسبیده به مرزهای عراق با سوریه است و از این نظر گذرگاه تروریسم به عراق به شمار می‌رود و برای داعش از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 به گفته «المهندس» نیروهای بسیج، جاده پیوند دهنده عراق و سوریه را بستند و به این ترتیب، امنیت عملیات نیروهای عراقی را تامین کردند، چرا که بسته شدن این راه، به قطع ارتباط داعشی‌ها با سوریه می‌انجامد.» معاون الحشد‌الشعبی تاکید کرد که ماموریت بسیج، پس از آزادی قیروان، آزادسازی منطقه البعاج در مرز سوریه خواهد بود.