kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸
وحشت از آگاهی مردم

60 شکایت از کیهان در 10 روز/دولت مرزهای آزادی ‌بیان را جابه‌جا کرد

علی‌رغم شعار‌های فراوان مسئولان دولت یازدهم در باب آزادی بیان و شفافیت و...، تنها در ده روز گذشته بیش از 60 شکایت از سوی دولت علیه مدیر مسئول کیهان به دادسرای فرهنگ و رسانه تسلیم شد!



این رکورد بی‌سابقه تاریخی که گویای وحشت دولت از آگاهی مردم و دانستن حقایق است، در حالی در دولت رقم می‌خورد که این روزها، بیش از هر زمان دیگری مردم را از اختناق و سرکوب آزادی‌ها می‌ترسانند.
روحانی در سخنرانی خود در جمع مردم همدان با حرارت و هیجان زاید‌الوصفی به مردم هشدار داد که اگر رقیب رای بیاورد‌، در پیاده‌رو‌ها دیوار می‌کشد!
اکنون همان دولتی که مردم را از خطر موهومی اینچنینی می‌ترساند، وحشت‌زده از آگاهی و دانستن مردم، در یک زمان کوتاه 60 شکایت از روزنامه کیهان به دادگاه تسلیم کرده است!
نگاهی به روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت گویای آن است که آنها قصد دارند در یک عملیات رسانه‌ای وسیع و همه‌جانبه، مانع آگاهی مردم شوند.
آنها از یک سو در روزنامه‌های خود با تیترهای دروغ و البته هماهنگ و همسو، تمامی حقایق را وارونه جلوه می‌دهند و چنان وانمود می‌کنند که هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و همه چیز در بهترین وضعیت ممکن است‌! این شیوه دروغ‌پراکنی در حالی است که هیچ کارشناس منصفی و حتی هیچ شهروند عادی و غیرمتعصبی نیست که حقایق تلخ دولت روحانی را انکار کند و تایید نکند که در دولت یازدهم، کشور به قهقرا رفته است.
در سوی دیگر این عملیات رسانه‌ای، تیم امنیتی دولت‌،‌ با  همه توان مانع رسیدن صدای حقیقت به گوش مردم هستند و می‌کوشند به هر نحو ممکن‌، صدای حقیقت‌گوی کیهان را خاموش کنند.
ارائه 60 شکایت در چند روز را یقینا باید در راستای پروژه مشهور شکایت‌های انبوه و درگیر کردن رسانه به دادگاه و ناکامی در اطلاع‌رسانی ارزیابی کرد.
آنها می‌کوشند در این شیوه، همه انرژی و توان و وقت روزنامه را به حضور در دادگاه و پاسخگویی به شکایات عمدتا واهی صرف کنند تا در نتیجه، امکان و مجالی برای حق‌گویی باقی نماند.
البته آنها در این ترفند، یک هدف دیگر را هم دنبال می‌کنند و آن مرعوب کردن کیهان است. به این معنی که می‌کوشند با تعداد زیاد شکایات، کیهان را به لاک احتیاط و عقب‌نشینی و سکوت در برابر فاجعه اقتصادی دولت ببرند و به آنها این‌گونه تحمیل کنند که برای جلوگیری از شکایات تازه، بهتر است چیزی نگوییم و چیزی ننویسیم!
این همه در حالی است که عهد کیهان با انقلاب اسلامی ناگسستنی است. وقتی رئیس جمهور آشکارا تمامی دستاورد‌های افتخار‌آمیز نظام اسلامی را زیر سوال می‌برد و هم‌نوا با مدعیان دروغین حقوق بشر و منافقین و .... ادعا می‌کند در 38 سال گذشته جمهوری اسلامی مشغول قتل و صدور حکم اعدام بوده یا وضع آزادی‌های اقلیت‌های مذهبی و قومی را دستمایه جلب رای مردم می‌کند و یا مردم را از خطرات واهی دیوارکشی در پیاده‌رو‌ها می‌ترساند، اینجا دیگر موضوع انتخابات و رقابت سالم نیست که ما در برابر آن سکوت کنیم. اینجا اصل نظام نشانه رفته و از قضا سکوت در برابر آن، گناهی نابخشودنی است.
به فضل خدا مردم در انتخابات پاسخ مدعیانی که در ظاهر شعار حمایت از آزادی بیان و آزادی مطبوعات و شفافیت می‌دهند و در پشت صحنه  60 شکایت از یک روزنامه آزاد راهی دادگاه می‌کنند را خواهند داد‌.
گفتنی است کیهان در مسیر آگاهی‌بخشی و عهد و پیمانی که با مردم دارد، در روزهای گذشته بسیاری از دروغ‌ها و کژی‌های دولتمردان را افشا کرده است که موجب تماس‌های متعدد و سپاس مردم شده است و قطعا این آگاهی عمومی بر دولتمردان گران آمده است.