kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

حشدالشعبی بزرگ‌ترین حمله داعش برای شکستن محاصره موصل را در‌هم شکست

ستاد تبلیغات بسیج مردمی عراق اعلام کرده، رزمندگان بسیج بزرگترین حمله عناصر داعش برای خروج از محاصره، در غرب «موصل» را درهم شکستند.



به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ستاد تبلیغات جنگ بسیج مردمی عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرده، نیروهای بسیج بزرگترین حمله گروه تروریستی داعش در غرب موصل را در‌هم شکستند.
داعش در این حمله از 20 خودروی بمب‌گذاری شده و عناصر پیاده و هواپیماهای بدون سرنشین  برای حمله به مواضع بسیج در غرب استفاده کرده بود. اما بسیج توانست این حمله را درهم بشکند. سلاح‌های سنگین، نیمه‌سنگین و موشک‌های حرارتی از جمله تجهیزاتی بودند که بسیج از آنها به خوبی بهره برد.
بر اساس بیانیه فوق، نیروها و عناصر داعش در این حمله ناکام خود، متحمل خسارات زیادی شدند و 10 خودروی بمب‌گذاری شده آنها نیز منهدم شد. از داخل شهر موصل نیز خبر رسیده، نیروهای ارتش منطقه «الاصلاح» در غرب این شهر را آزاد کرده‌اند.
عملیات جدید
نیروهای بسیج مردمی عراق عملیات جدیدی را نیز در غرب استان «نینوا» و به سمت شهر «قیروان» آغاز کرده‌اند. این شهر در غرب شهر «تل‌عفر» قرار دارد.این عملیات که از روز پنجشنبه و با نام «محمد رسول‌الله دوم» آغاز شده، تا دیروز، آزادسازی 21 روستا و هلاکت 77 تکفیری داعش را به دنبال داشته است. 15 خودروی بمب‌گذاری شده متعلق به تروریست‌ها نیز در این عملیات منهدم شد.«قیروان» در نزدیکی مرزهای سوریه قرار دارد.
اظهارات فرمانده بسیج مردمی
به گزارش ایسنا، «ابومهدی المهندس» معاون رئیس هیئت بسیج مردمی هم اظهار داشته، آزادی قیروان صفحه دوم عملیات  آزادسازی  موصل است و بستن مرزهای مشترک با سوریه به روی داعش، هدف راهبردی عراق است.عملیات آزادسازی استان نینوا و موصل از 26 دی با فرمان نخست‌وزیر عراق آغاز شده است.المهندس متذکر شده که در صورت اجازه و درخواست دولت دمشق، نیروهای بسیج مردمی وارد خاک سوریه می‌شوند. وی گفت: که «اراده کشورهای تروریست‌ و حامیان تروریست را می‌شکنیم و مقابل هرگونه براندازی (دولت‌های) سوریه و عراق می‌ایستیم.»مقامات عراقی می‌گویند به احتمال زیاد موصل تا یکی دو ماه آینده به طور کامل از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی می‌شود.