kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

خشم علمای بحرین از سفر هیئت اسرائیلی به منامه مردم به خیابان‌ها ریختند

مناطق مختلف بحرین دیروز شاهد تظاهرات مردم خشمگین، علما و تشکل‌های سیاسی در محکومیت سفر یک هیئت اسرائیلی به منامه، پایتخت بحرین بود.



مردم بحرین در واکنش به خبر سفر یک هیئت صهیونیستی به کشورشان، ضمن برگزاری تظاهراتی گسترده و سر دادن شعارهایی در مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی بر حمایت خود از مسئله فلسطین که مهم‌ترین مسئله عربی و اسلامی به شمار می‌آید تاکید کردند. هدف این هیئت صهیونیستی که قرار است امروز وارد منامه شود مشارکت در نشست جلسات مجمع عمومی اتحادیه بین‌المللی فوتبال فیفا عنوان شده است.
به گزارش خبرگزاری ابنا، تشکل‌های سیاسی و داخلی مخالف آل‌خلیفه ضمن ابراز مخالفت کامل خود با مشارکت این هیئت صهیونیستی در نشست‌های مجمع عمومی فیفا آن را یکی از ابعاد عادی سازی روابط با اشغالگران می‌دانند. این اولین گروه از صهیونیست‌ها نیستند که رسماً به بحرین مسافرت می‌کنند. در اواخر سال گذشته نیز یک گروه از صهیونیست‌های افراطی به منامه پایتخت بحرین سفر و جشن‌های یهودی خود را با مشارکت تجاری از بحرین برگزار کردند!
 علمای بحرین نیز در بیانیه‌ای با اشاره به حضور این هیئت صهیونیستی در منامه تأکید کردند که نظام بحرین با این کار نشان می‌دهد خط خود را از ملت بحرین و قضایای اصلی آن از جمله قضیه فلسطین و اماکن مقدس اشغالی که تحت اشغال دشمنان اسلام و مسلمانان قرار دارد، جدا کرده است.
سازمان عفو بین‌الملل
از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مقامات رژیم آل‌خلیفه روز دوشنبه برای اولین بار یک غیرنظامی را برای محاکمه به دادگاه نظامی فرستادند. طبق اعلام عفو بین‌الملل، از آوریل گذشته (فروردین)که اصلاحیه قانون اساسی بحرین به تصویب رسید و طبق آن اختیارات دادگاه‌های نظامی این کشور برای محاکمه متهمان افزایش یافت، اولین بار است که یک غیرنظامی بحرینی به یک دادگاه نظامی احضار می‌شود. عفو بین‌الملل در بیانیه خود تصریح کرده: «دادستان کل بحرین پرونده فاضل الراضی را که سپتامبر سال ۲۰۱۶ بازداشت و به طور مخفیانه زندانی شد، به یک دادگاه نظامی فرستاده است.»