kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۳۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
فرافکنی‌های روحانی برای فرار از پاسخ به مشکلات اقتصادی

توهین دولت به شعور مردم؛ می‌خواهند در پیاده‌روها دیوار بکشند!


سرویس سیاسی -
در حالی که دست دولت از عملکرد اقتصادی قابل دفاع در مقابل دیدگان مردم خالی است با نزدیک شدن به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نگرانی بر اردوگاه حامیان روحانی مستولی شده است. در این میان سیاست ایجاد نگرانی در مردم از پیروزی رقیب از مدت‌ها پیش و بخصوص در مناظره‌ها پیش گرفته شده است. روحانی نیز دیروز در جمع مردم همدان بدون اشاره به عملکرد اقتصادی دولت در توهینی آشکار به شعور مردم گفت: می‌خواهند در پیاده‌روها دیوار بکشند!
به گزارش ایسنا حسن روحانی در جمع هواداران خود در سالن ابن‌سینای همدان به سیاست ایجاد رعب و وحشت از رقیب پرداخته و تصریح کرد: ما در انتخابات آمده‌ایم تا به بداخلاقی پایان بدهیم و به خشونت‌ورزان و افراطیون بگوییم دوره شما تمام شده است. شما هشت سال در این کشور بودید و مردم دیدند که در این کشور چه کردید.
روحانی بدون اشاره به هتاکی‌های بی‌شمار به منتقدین در چهار سال گذشته و بخصوص تلاش برای توقیف روزنامه‌ها و رسانه‌های منتقد در این سال‌ها گفت: ما دنبال آزادی هستیم و حتی در سالن سخنرانی‌مان بداخلاق‌ها را راه می‌دهیم. اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی‌بازی است و چیز دیگری ندارید.
وی در ادامه علیرغم ادعای آزادی بیان و تحمل مخالف به منتقدین حمله کرده و با توهین به آنان اظهار داشت‌: من از شما سوال می‌کنم چه شده است که برای عده‌ای از کاسبان تحریم غصه ایجاد شده است؟ هر چقدر ناراحت و غصه‌دار باشید بدانید که این مردم 12 روز دیگر پاسخ شما را خواهند داد.
روحانی گذشته خود را به یاد آورد!
روحانی در ادامه با بیان اینکه ملت ما در انتخابات خرداد 92 اعلام کرد خشونت را قبول ندارد ضمن توهین به نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ملت ما خرداد 92 اعلام کرد که راه حصر و انزوای ایران را نمی‌پذیرد. ملت ایران یکبار دیگر هم اعلام کرد که مسیرش مسیر آزادی است و آن اسفند 94 بود. اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند آنهایی که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند!
این ادعاها در حالی است که روحانی در جلسه علنی 23 تیر 1359 مجلس شورای اسلامی در جایگاه نماینده سمنان خواستار اعدام ارتشی‌ها در محل نماز جمعه شد، وی که در این جلسه و در انتقاد از شهید چمران وزیر وقت دفاع سخن می‌گفت با استناد به حضور تنی چند از ارتشی‌ها در کودتای نوژه خواستار انحلال تیپ‌های مهمی چون نوهد شده و در ادامه گفت: برای اینکه بقیه عبرت بگیرند باید توطئه گرها را در محل‌های اقامه نماز جمعه به‌دار بیاویزند.
روحانی همچنین به استناد اینکه بخشی از بازنشسته‌های ارتش در کودتای نوژه دست داشته‌اند خواستار آن شد که حقوق بازنشستگی ارتشی‌ها را تقلیل دهند تا تنها خانواده آنها بتوانند امرار معاش کنند، حال با این سابقه آیا روحانی می‌تواند از دیگران انتقاد کند که شماها در چهار دهه گذشته در کار اعدام و زندان بوده‌اید؟!
جالب اینکه چند ماه پس از آن که روحانی خواستار اعدام بخشی از ارتشی‌ها در محل نماز جمعه شده و همچنین از تصفیه گسترده نیروهای نظامی کشور دفاع کرده بود جنگ تحمیلی آغاز شد و اگر نبود حضور ارتشی‌های غیور که به همراه پاسداران دلاور از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند امروز مشخص نبود که وضعیت کشور به چه صورتی بود.
12 روز دیگر ...
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اتهام‌زنی‌های گسترده به افراد و نهادهای مختلف گفت :12‌روز دیگر باید راه‌مان را به جهانیان یکبار دیگر اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت‌آمیز میان اقوام ایرانی است. ما نمی‌گذاریم درصد درست کنید. ما ملت صد‌‌در‌صدی هستیم. ما ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه‌مان را ادامه می‌دهیم.
نعل وارونه ؛ برای اشتغال زنان
 پای صندوق رای می‌رویم
وی در ادامه و با نعل وارونه بدون اشاره به معضل بیکاری جوانان ایرانی و همچنین عملکرد غیرقابل دفاع اقتصادی دولت در چهار سال گذشته با بیان اینکه «ما برای پیشرفت و اشتغال زنان به پای صندوق رای خواهیم رفت» خاطرنشان کرد: آنها در هشت سال 860 هزار خانم را بیکار کردند اما در دولت یازدهم 750 هزار بانو سرکار رفتند. اگر شما جوانان در خانه بنشینید، بدانید که در پیاده‌رو‌های ما هم دیوار خواهد بود. شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می‌خواستند پیاده‌رو زنانه و مردانه ایجاد کنند، همان‌طور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند.
گفتنی است عملکرد اقتصادی دولت در چهار سال گذشته به اندازه‌ای نامطلوب بوده است که روزنامه‌های زنجیره‌ای و حامی دولت نیز بدان معترف بوده‌اند حال در شرایطی که دولت بایستی در این زمینه توضیحات قانع کننده‌ای دهد با توهین به شعور مردم از دیوار‌کشی در خیابان‌ها در‌صورت پیروزی رقیب سخن می‌گوید!
روحانی در ادامه بدون اشاره به بیکاری دانشجویان فارغ‌التحصیل گفت‌: ما 29 اردیبهشت پای صندوق می‌رویم تا بزرگان‌مان را به جامعه برگردانیم. ما 29 اردیبهشت به پای صندوق می‌رویم تا شرایط امنیتی به دانشگاه بازنگردد. ما نمی‌خواهیم 16 آذر سخنرانی در دانشگاه ممنوع باشد.