kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
همزمان با 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد

رژه اقتدار با نمایش تازه‌ترین دستاوردهای نظامی

مراسم ویژه گرامیداشت روز ارتش با حضور رئيس جمهور و فرماندهان عالی‌رتبه ارتش روز گذشته در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم جدیدترین دستاوردهای نیروهای چهارگانه ارتش به نمایش گذاشته شد و یگان‌های منتخب از مقابل جایگاه رژه رفتند در ابتدای رژه و پس از سخنرانی رئيس‌جمهور، یگان های رزم نواز رژه خود را آغاز کردند. و سپس جنگنده‌های صاعقه، سوخو24 و میگ 29، اف 4، اف14 در دسته‌های 3 و 5 فروندی رژه هوایی رفتند.
همچنین دو فروند جنگنده سوخو 24 نیز نمایش سوخت‌گیری هوایی را اجرا کردند.
در ادامه مراسم، یگان‌های موتورسواران، ستون خودرویی ارتش، موتورسیکلت‌های چهار چرخ، خودروی نینوا، خودروی ذوالجناح، گردان‌های حافظ صلح ارتش، نفربر بهینه شده صیاد و تانک‌های بهینه شده صمصام و ذوالفقار و انواع دستگاه‌های مین‌کوب از مقابل جایگاه رژه رفتند.
سپس یگان‌های موشکی ارتش با به نمایش درآوردن بخشی از توانمندی خود از جمله موشک نازعات، سامانه موشکیS200 ، شلمچه، بمب قاصد، موشک قدر، یاسر، ستار 1، عصر 67، سجیل، زوبین و کروز هواپایه از مقابل جایگاه رژه رفتند.
همچنین تجهیزات مخابراتی ارتش و سامانه راداری ثامن و شهاب، رادار قائم و رادارهای مطلع‌الفجر و غفار از مقابل جایگاه رژه رفتند.
در ادامه چتربازان ارتش نیز در این رزمایش حضور داشتند و مراسم ویژه خود را بر فراز آسمان منطقه رژه انجام دادند.
همچنین، در این مراسم تجهیزات جدیدی همچون سلاح‌های محرم و اخگر و سامانه راداری آرش، سامانه پوش، سامانه دهم شهریور و همچنین لانچر قادر، برای اولین بار رونمایی شد.
همچنین مدل‌های بهینه شده تانک‌های صمصام و ذوالفقار نیز صبح امروز در این مراسم رژه رونمایی شد.
فرمانده کل ارتش: دشمن دیگر نای تکرار کلمات تهدیدآمیز را هم ندارد
امیر سرلشکر فتح‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم رژه 29 فروردین یگان‌های نمونه‌ ارتش در جمع خبرنگاران گفت: امروز شاهد نمایش توانمندی‌های ارتش بودیم که به دست متخصصان و نیروهای مؤمن و انقلابی حاصل شده بود.
وی خاطرنشان کرد: البته دشمنان امروز دیگر نای تکرار کلمات تهدیدآمیز را هم ندارند.
امیر پوردستان : پهپادها دست بلند نیروی زمینی ارتش در مرزهای کشور
 امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم روز ارتش با اشاره به دستاوردهای جدید نیروی زمینی در رژه گفت: سلاح محرم و تانک‌های بهینه‌سازی شده در رژه حضور داشتند و قدرت نیروی زمینی را به نمایش گذاشتند.
وی همچنین به توانمندی پهپادی نزاجا اشاره و تصریح کرد: از یگان‌های پهپادی در مرزها بهره می‌بریم که دست بلند نیروی زمینی محسوب می‌شوند و اغلب پهپادهای شناسایی هستند.
توصیه رهبر انقلاب به فرمانده پدافند هوایی
امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در حاشیه مراسم رژه 29 فروردین از طراحی موشک صیاد 3 برای به کارگیری در سامانه موشکی برد بلند S200 خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین موشک جدیدی با دقت برد و سرعت متفاوت بر روی سامانه پدافند هوایی مرصاد نصب شده است که در صحنه نبرد دشمن را غافلگیر خواهد کرد.
اسماعیلی همچنین با اشاره به جلسه هفته گذشته خود با فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: آقا در این جلسه تاکید فراوانی بر روی موضوع جنگال (جنگ الکترونیک) و استفاده از پتانسیل دانشگاه‌ها در قرارگاه پدافند هوایی داشته‌اند.
رونمایی از زیر دریایی فاتح در سال جاری  حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز در حاشیه مراسم رژه 29 فروردین گفت: ناوشکن‌های 5،4،3،2،6 و7 ، کلاس جماران و همچنین 8،7 و 9 کلاس کمان و پیکان در دست تولید است.
وی خاطرنشان کرد: با تلاش متخصصان‌مان امسال زیردریایی فاتح با مقیاس و توانمندی بالا رونمایی خواهد شد.