kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۹۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۲

واشنگتن پست: ترامپ در 100 روز اول 488 بار دروغ گفت!

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی از یکصد روز اول ریاست جمهوری ترامپ اعلام کرده، رئیس‌جمهور آمریکا در این مدت 488 بار دروغ گفته است؛ یعنی حدود 5 دروغ در روز!

سرویس خارجی-

سنت دروغ گویی در بین روسای جمهور آمریکا ظاهرا فراگیر است اما ترامپ در این میان آنطور که روزنامه واشنگتن پست نوشته گوی سبقت را از همه ربوده است. در این رابطه این روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته: «دونالد ترامپ» در یکصد روز اول ریاست‌جمهوری‌ خود، 488 ادعای دروغین یا گمراه‌کننده مطرح کرده است.در این گزارش آمده است بخش «حقیقت یاب» روزنامه واشنگتن‌پست لیستی از تمامی اظهارات دروغین یا گمراه‌کننده‌ای که ترامپ در یکصد روز ریاست‌جمهوری‌ خود مطرح کرده، تهیه کرده است. طبق این آمار و ارقام، شمار ادعاهای دروغین یا گمراه‌کننده دونالد ترامپ در این بازه زمانی معادل 488 می‌باشد که به این مفهوم است وی در این مدت به طور میانگین روزانه 4/9 ادعای دروغین در روز مطرح کرده است.
بر اساس این گزارش: تعداد روزهایی که ترامپ بدون مطرح کردن ادعای دروغین گذرانده معادل 10 روز است که در 6 روز از این 10 روز، رئیس‌جمهور در املاک خود در حال گلف بازی کردن بوده است.شمار روزهایی که رئیس‌جمهور آمریکا معادل 20 یا تعداد بیشتر ادعای دروغین مطرح کرده است، حدود چهار روز بوده است.طبق این گزارش، رئیس‌جمهور آمریکا در 29 آوریل(شنبه 9 اردیبهشت) در یکصدمین روز از ریاست‌جمهوری‌اش 19 دروغ گفته که البته این تعداد شامل دروغ‌هایی که در مصاحبه 30 آوریل با برنامه «رو در رو با مردم» شبکه سی بی‌اس مطرح کرده است، نمی‌شود.