kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۲

پاسخ وزارت خارجه به کرباسچی: داعش زبان زور را می‌فهمد نه دیپلماسی

سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات دبیرکل حزب کارگزاران درباره مدافعان حرم واکنش نشان داد.


به گزارش تسنیم، غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران چند روز پیش در کمپین تبلیغاتی حجت‌الاسلام حسن روحانی در اصفهان با زیر سؤال بردن سیاست‌های ایران در سوریه، مدعی شده بود که برای آرامش در این کشور نیازی به جنگ نبوده و نیست و می‌توان با قدرت دیپلماسی مسائل سوریه را حل و فصل کرد.
وی گفته بود، «ما هم دل‌مان می‌خواهد که در سوریه و لبنان و یمن و ... صلح برقرار شود، دفاع از مظلوم شود، شیعیان آنجا تقویت شوند، ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و اینها درست می‌شود؟
این اظهارات کرباسچی که سابقه محکومیت نیز در پرونده خود دارد، با انتقادهایی مواجه شد. از جمله اینکه در آخرین جلسه سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز سوژه خبرنگاران شد. بهرام قاسمی به سؤالی در همین زمینه پاسخ قاطعی داد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی در این نشست با بیان اینکه قدرت دیپلماسی، قدرت بالایی است، گفت که می‌توان از این قدرت در مقاطع و موضوعات مختلف مهم که در تمام جهان شناخته شده، استفاده کرد.
وی تاکید کرد: اما زمانی که صحبت از تروریسم کور است که جان انسان‌ها برای آنها مطرح نیست، فکر کنم زبان زور پاسخگوی اقدامات ناجوانمردانه آنها باشد.
قاسمی تصریح کرد که دیپلماسی در برابر تروریست‌ها بحث درستی نیست و حداقل قابل بحث است.