kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲

آزادسازی 40 کیلومتر از جاده استراتژیک تدمر- دمشق

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت 40 کیلومتر از جاده استراتژیک «تدمر» به «دمشق» را از لوث عناصر تروریستی «داعش» پاکسازی کردند.

نیروهای دولتی سوریه به همراه رزمندگان مقاومت 40 کیلومتر از جاده مواصلاتی شهر باستانی «تدمر» به «دمشق» را پاکسازی کردند و پیشروی آنها در مناطق جنوب غربی تدمر همچنان ادامه دارد.
با این پیروزی جدید ارتش سوریه بر داعش، امنیت در تمام سلسله کوه‌های حد فاصل «حمص» تا دمشق برقرار شده است. روزهای منتهی به سه‌شنبه گذشته نیز نیروهای دولتی 80 درصد مناطق شمالی استان «حماه» در مجاورت حمص را آزاد کرده بودند. با این پیروزی‌ها، زمینه برای آزادسازی شهر «ادلب» و منطقه «خان شیخون» فراهم شده است.همچنین، در پی پیروزی‌های گسترده ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در این کشور، «عبدالله المحیسنی» سرکرده سعودی «تحریرالشام»(جبهه النصره)، از تروریست‌ها خواست به جنگ‌های چریکی روی بیاورند.
در حومه شرقی دمشق هم نیروهای ارتش سوریه مساحتی بالغ بر 40 کیلومتر مربع به سمت «دیرالزور» را آزاد کردند. در این عملیات 38 تروریست کشته شدند.
استان جنوبی درعا
در پی انتشار خبرهایی در مورد فعالیت گسترده تروریست‌ها در استان «درعا» و حمایت عملی نیروهای اردنی از آنها نیز، «محمدخالد الهنوس» استاندار درعا در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، تحرکات نظامیان آمریکایی و اردنی را در مرزهای سوریه تایید کرد، اظهار داشت: «علی‌رغم جوسازی‌های رسانه‌ای در خصوص تجمع نظامیان خارجی در درعا، تا این لحظه هیچ خطر واقعی از جانب آنها احساس نشده است.»
الهنوس نقش منفی اردن در قبال بحران سوریه را «شفاف» خواند و گفت «مرزهای سوریه با اردن باز است و اینکه اردن در محور ضد سوریه و خط مقاومت ایستاده، چیز جدیدی نیست.»وی با تاکید بر اینکه «آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، خاک اردن را در خدمت نقشه‌های خصمانه خود علیه سوریه به خدمت گرفته‌اند»، افزود: «امان به توافقنامه‌های حسن همجواری متعهد نبوده و مرزهای خود را به روی تروریست‌ها برای ورود به خاک سوریه باز گذاشته است.»استاندار درعا اوضاع امنیتی در درعا را نیز «خوب» توصیف کرد و گفت: «به رغم فضاسازی رسانه‌های معاند، درباره فروپاشی ارتش سوریه در استان درعا که البته از ابتدای جنگ تاکنون این‌چنین شایعه‌هایی رواج داشته، معادلات میدانی در درعا به نفع ارتش سوریه بوده است.»
الهنوس گفت: «تروریست‌ها با حمله‌ای که دوازدهم فوریه(23 بهمن) به منطقه «المنشیه» انجام دادند، اقدامات خصمانه خود را در استان درعا از سر گرفتند اما ضربات دردناکی را متحمل شده و تلفات سنگینی داده‌اند. ولی رسانه‌های دشمن حقایق را در این خصوص، وارونه جلوه دادند.» الهنوس تاکید کرد: «ساکنان درعا با حمایت از ارتش سوریه و متحدان آن، از خانه‌ها و محله‌های خود در برابر حملات تروریست‌ها دفاع کرده و جانفشانی زیادی نشان دادند.» استاندار درعا با بیان اینکه «تلفات تروریست‌ها در نبرد المنشیه، غرور آنها را درهم شکسته و ضعف آنها را نمایان کرده است» گفت: «تروریست‌ها کاملا روحیه خود را باخته و اعتمادشان را از دست داده‌اند.»