kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴

سناریوسازی امنیتی به جای پاسخگویی درباره فساد 11 هزار میلیاردی(خبر ویژه)

رئیس ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور به جای پاسخگویی درباره اختلاس 11 هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان، به حاشیه‌سازی امنیتی و سیاسی پرداخت.


محمد شریعتمداری (معاون اجرایی روحانی) دیروز در جمع مسئولان ستادهای فرهنگیان روحانی گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، اعتماد مردم برگشت و دولت آرامشی در بازار ایجاد کرد. روند کاهنده تورم در این دولت بی‌نظیر است. برخی‌ها رونق نیافتن اقتصاد را رکود می‌گویند؛ بله در اقتصاد اینطور است، اما در صنعت رشد پیدا کرده‌ایم. ما از قعر دره به کف رسیدیم و حالا باید بسازیم و بالا برویم.
رئیس ستاد روحانی ادامه داد: ما عقب‌ماندگی‌های تاریخی در آموزش و پرورش داریم و افسوس می‌خورم، چرا بچه من زمانی که به معلمش نگاه می‌کند، آرزو نکند که معلم شود. باید یکی از انتخاب‌های دانش‌آموزان، شغل معلمی باشد. کاستی‌ها و مشکلات در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت، باید در دولت یکبار برای همیشه بشکند و انشاءالله در دولت آینده این اتفاق رخ خواهد داد.
او خطاب به یکی از معلمان معترض که درباره زندانی بودن فعالان صنفی سخن گفت، اظهار داشت: ما اینجا جمع شدیم که انتخاب اصلح داشته باشیم. شما فکر می‌کنید اگر آقای قالیباف که رئیس‌ پلیس و آقای رئیسی که رئیس دادگستری بودند به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوند، تعداد معلمان زندانی کمتر می‌شود؟
این نوع استدلال کردن محمد شریعتمداری، در حالی است که خود وی و آقایان روحانی و پورمحمدی و آشنا و... در دولت نیز دارای سوابق امنیتی هستند و معلوم نیست که آیا داشتن سمت انتظامی یا قضایی جرم است!
اما آنچه جالب است مسکوت گذاشتن ماجرای اختلاس 11 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان توسط منصوبان دولت است. دولت در شب انتخابات سعی دارد با افزایش حقوق‌های ناگهانی که اقدامی صددرصد عوام‌فریبانه است، بی‌اعتنایی چند ساله به فرهنگیان و موضوع فساد 11 هزار میلیاردی را به حاشیه بیاندازد.
با وجود این قبیل اقدامات پوپولیستی که در قبال مستمری‌بگیران نیز تکرار شده، محمدعلی نجفی رئیس ستاد فرهنگیان روحانی در جمع اعضای این ستاد، ضمن فرار به جلو، رقبای روحانی را متهم به پوپولیسم کرد.