kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

ارتش عراق در موصل سنگ تمام گذاشت /نجات 260 هزار غیرنظامی از محاصره داعش

نیروهای عراقی 260 هزار غیرنظامی را که «داعش» از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرد، از سیطره این گروه تروریستی خارج کردند.


سرلشکر «رائد جودت» فرمانده نیروهای امنیتی فدرال عراق دیروز سه‌شنبه اعلام کرده،‌ نیروهای عراقی 260 هزار غیرنظامی که گروه تروریستی داعش از آنها به عنوان سپر انسانی در بخش قدیمی و غربی موصل استفاده می‌کرد، را آزاد کردند.
به گزارش تسنیم، «جودت» همچنین گفته «نیروهای دولتی در مناطق آزاد شده تاسیسات آب، برق و فاضلاب را هم فعال کرده‌اند و مراکز پزشکی و بهداشتی و مدارس نیز بازگشایی شده است.» خبرها از بخش غربی موصل همچنین حاکی است، محله «التنک» از لوث عناصر داعش پاکسازی شده است.
با توجه به این تحولات، به نظر می‌رسد که کار داعش در موصل، به پایان خود بسیار نزدیک شده است.
همزمان، خبر رسیده که نیروهای بسیج مردمی در جنوب موصل عملیاتی را تحت نام «محمد رسول‌الله(ص)» برای آزادسازی منطقه «الحضر» آغاز کرده‌اند. جنگنده‌های ارتش عراق نیز از این عملیات بسیج مردمی حمایت هوایی می‌کنند.
عملیات آزادسازی استان نینوا و شهر موصل از 26 مهر با فرمان نخست‌وزیر آغاز شده است. عملیات آزادسازی بخش غربی موصل هم 30 بهمن آغاز شده است. تاکنون کل بخش شرقی موصل و 80 درصد بخش غربی این شهر تحت کنترل کامل ارتش عراق قرار گرفته است.
حملات جنگنده‌های ترکیه
جنگنده‌های ارتش ترکیه اما مناطقی را در شمال عراق و شمال سوریه بمباران کردند!
ارتش ترکیه اعلام کرده که در این حملات، مواضع گروه تروریستی «پ.ک.ک» هدف قرار گرفته است. این در حالی است که منابع محلی می‌گویند در این حملات به جای پ.ک.ک، نیروهای پیشمرگ (در عراق) و «یگان‌های مدافع خلق» (در سوریه) و غیرنظامیان هدف قرار گرفته‌اند و تلفات آنها نیز بالا است.
منطقه «دریک» در «سنجار» عراق به تنهایی 20 بار توسط جنگنده‌های ترکیه بمباران شده است. شمار پیشمرگان کرد که در این حملات کشته شده‌اند، 14 تن اعلام شده است.
تعداد هواپیماهایی که در بمباران سنجار مشارکت داشته‌اند، 26 فروند گزارش شده است. ترکیه با وجود مخالفت‌های دولت عراق به خاک این کشور تجاوز می‌کند.