kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۹

ضربه کاری مقاومت به تروریست‌ها در حماه /300 تروریست النصره به هلاکت رسیدند

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت طی پیشروی‌های خود در استان «حماه»، 300 تروریست را به هلاکت رساندند و سه شهرک مهم را آزاد کردند.



به گزارش تسنیم، استان «حماه» سوریه طی روزهای اخیر شاهد عملیات ارتش و نیروهای مقاومت بوده است.
براساس آخرین گزارش‌ها، در بخش‌های شمالی استان حماه حدود 80 درصد مناطق از جمله سه شهرک «المصاصنه»، «زور الحیصه» و «زورالطیبه» از لوث عناصر تروریستی «احرار الشام» (جبهه النصره) پاکسازی شد و دست کم 300 تروریست به هلاکت رسیدند.
در این عملیات همچنین، 20 خودرو و انبار تسلیحاتی تروریست‌ها و دو دستگاه تانک آنها منهدم شد.
با این عملیات موفق، زمینه برای آغاز عملیات ارتش و نیروهای مقاومت به سوی شهر اشغالی «ادلب» و منطقه «خان شیخون»  فراهم شد و در حال حاضر ارتش سوریه در 10 کیلومتری خان‌شیخون مستقر است.
خان شیخون همان منطقه‌ای است که اخیرا شاهد انفجار مشکوک شیمیایی و کشته شدن حداقل 100 نفر بوده است. در صورتی که این منطقه به دست نیروهای دولتی بیفتد، احتمالا ابعاد پنهان این ماجرا فاش خواهد شد.
در پی انفجار شیمیایی خان‌شیخون، آمریکا فورا دولت دمشق را مسئول این واقعه دانست و متعاقب آن، دو ناو آمریکایی در روز 18 فروردین از دریای مدیترانه پایگاه ارتش سوریه در «الشعیرات» را با 23 موشک هدف قرار دادند.
تحریم 271 سوری
به گزارش فارس، وزارت‌ خزانه‌داری آمریکا و دولت انگلیس 271 شهروند سوری و از کارکنان «مرکز پژوهش و مطالعات علمی» سوریه را در فهرست تحریم‌ها قرار دادند.
واشنگتن مدعی است این افراد در حمله شیمیایی به «خان شیخون» نقش داشته‌اند!  این در حالی است که هنوز هیچ نهادی نتوانسته در خان شیخون دست به تحقیق در مورد این حادثه بزند.
پیش از این، ایران و روسیه خواستار تشکیل کمیته‌ای  مستقل برای انجام تحقیق در مورد ماجرای خان شیخون شده‌اند. اما آمریکا و انگلیس با این درخواست منطقی مخالفت کردند.
دولت سوریه و شخص «بشار اسد» رئیس‌جمهور این کشور نیز اصولا وقوع هرگونه حمله شیمیایی  در خان شیخون را رد می‌کنند و آن را ادعایی بی‌اساس می‌دانند.
تعدادی از کارشناسان می‌گویند، ماجرای خان شیخون سناریوی مشترک تروریست‌ها و آمریکا بوده است و آنها می‌خواستند زمینه و بهانه عرض اندام را برای ارتش آمریکا در سوریه فراهم کنند.
آمریکا جرات حمله ندارد
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در دمشق گفت: با توجه به هشدار مسکو به واشنگتن، آمریکا هرگز مرتکب تجاوز مجدد به سوریه نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه روسیه بزرگترین دوست دولت سوریه است، افزود: مسکو به ما اعلام کرده است که (مقامات روسیه) به «رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا اطلاع داده‌اند در صورت حمله آمریکا به سوریه، مسکو سکوت نخواهد کرد.
مقداد افزود: پس از آن بود که واشنگتن به روس‌ها اعلام کرد، هرگز تجاوز به سوریه را تکرار نخواهد کرد.
سایر رویدادها
* نیروهای ارتش سوریه چهار جاسوس رژیم صهیونیستی را در منطقه «قنیطره» به هلاکت رساندند.
* روزنامه بلغارستانی «ترود» فاش کرد، تروریست‌های فعال در سوریه از طریق یک کشور عربی خلیج‌فارس، سلاح‌های شیمیایی ساخت بلغارستان را به دست می‌آورند.
* روزنامه سوری «عربی 21» اعلام کرد، آمریکا، انگلیس و اردن سرگرم زمینه‌سازی برای آغاز عملیات نظامی مشترک قریب‌الوقوع در جنوب سوریه هستند.
* براساس تازه‌ترین تحقیقات «موسسه گلوبال فایر پاور»، ارتش سوریه چهارمین ارتش قوی در دنیای عرب است.
* سازمان ملل اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکایی در حملات اخیر خود به شهر «الرقه»، ده‌ها غیرنظامی را کشتند.