kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
نماینده دائم ایران در آژانس:

موضوع ایران در دستور کار کمیته بازنگری ان‌پی‌تی نیست

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: بعید است که موضوع هسته‌ای ایران در دستور کار کمیته کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی 2015 در نیویورک قرار گیرد.

رضا نجفی در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به برگزاری سومین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری (مرور) در معاهده ان‌پی‌تی (2015) که قرار است 28 آوریل تا 9 می (8 تا 19 اردیبهشت) در نیویورک برگزار شود، گفت: اولین نشست کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی 2015 در وین و دومین نشست در ژنو طی دو سال گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: در کمیته مقدماتی نیویورک تصمیم خاصی اتخاذ نخواهد شد و صرفا مواضع و دیدگاه‌های کشورها و نهادهای بین‌المللی مطرح می‌شود.
نجفی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد موضوع ایران و مذاکرات هسته‌ای در کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی 2015 طرح شود؛ با بعید دانستن این مسئله تاکید کرد: موضوع ایران با توجه به پیشرفت‌هایی که در سطح سیاسی و همکاری‌های فنی با آژانس بوده است و نیز تحت تاثیر توافق ژنو مورد توجه است و به نظر می‌آید روند فعلی مورد استقبال و حمایت اکثریت کشورهای شرکت‌‌کننده قرار گیرد.
رئیس هیئت ایرانی شرکت‌کننده در کمیته مقدماتی بازنگری در ان‌پی‌تی حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه است که هم‌زمان عضو تیم مذاکره‌کننده و رئیس هیئت کارشناسی ایران در گفت‌وگو با 5+1 است.