kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

پنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن ويژه دانش‌آموزان جهان اسلام افتتاح شد

با حضور وزير آموزش‌وپرورش، آيين افتتاحيه پنجمين دوره مسابقات بين المللي قرآن‌كريم ويژه دانش‌آموزان جهان اسلام برگزار شد.


به گزارش مركز اطلاع‌رساني وزارت آموزش وپرورش، فخرالدين دانش‌آشتياني وزیر آموزش و پرورش در این مراسم از تشكيل دبيرخانه دائمي مسابقات بين‌المللي قرآن دانش‌آموزي در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و افزود: با استقرار اين دبيرخانه در جمهوري اسلامي ايران سعي خواهيم كرد هر دو سال يك بار اين مسابقات را برگزار كنيم.
معاون پرورشي و فرهنگي وزير آموزش‌وپرورش نیز در این مراسم گفت: مسابقات قرآني در ايران از سطح مدارس آغاز مي‌شود و در نهايت برگزيدگان پس از طي مراحل منطقه، شهرستان، استان و كشور، به مرحله بين‌المللي اين مسابقات راه مي‌يابند.
مهدي فيض افزود: چهار دانش‌آموز برگزيده كشوري كه در اين مسابقات شركت مي‌كنند شامل دو پسر و دو دختر در رشته‌هاي حفظ و قرائت مي‌باشند كه پس از طي كليه مراحل در اين دوره از مسابقات شركت مي‌كنند.
به گفته وی، علاوه بر مهدها و كانون‌هاي قرآني، بيش از 700 مركز دارالقرآن، فعاليت‌هاي قرآني خارج از مدرسه ويژه دانش‌آموزان را انجام مي‌دهند.
گفتنی است، دانش‌آموزان و حافظان قرآن از 31 كشور جهان به مدت سه روز در مصلاي بزرگ امام خميني «ره» تهران به رقابت مي‌پردازند و مراسم اختتاميه اين مسابقات روز چهارشنبه برگزار مي‌شود.