kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹

پای صحبت مردم



چه کسی مقصر است؟

در اثر جاری شدن سیل در 26 فروردین ماه گذشته تعدادی از هموطنان آذرشهری جان خود را از دست دادند. مسئولان هم گفتند آنان در حال تماشای سیل بودند که این حادثه اتفاق افتاد. حقیقت آن است از زمانی که پل جدید بر روی رودخانه «سئل چایی» آذرشهر زده شد، ارتباط روستای غله‌زار به سمت آذرشهر فقط از زیر پل میسر بود و در این مدت به مرور اولین دهانه پل آسفالت شد و تابلو عبور از زیر پل از طرف مراجع در کنار پل نصب شده بود.
در این مدت علی‌رغم اعتراضات مردمی و شورای روستای غله‌زار هیچ اقدامی جهت بهسازی و حصارکشی این مسیر ارتباطی انجام نگرفته بود. اما با جاری شدن سیل اخیر و جان باختن تعدادی هموطنان شبانه تابلو مزبور را جمع‌آوری کردند. واقعیت این‌است که مردم این منطقه بیشترین آسیب را از نبود زیرساخت‌های ارتباطی ایمن متحمل می‌شوند. ورودی آذرشهر در محل سه راهی آذرشهر جزو خطرناک‌ترین تقاطع‌هاست که هر هفته چند تصادف مرگبار در آن رخ می‌دهد و اهالی روستای غله‌زار برای رفتن به روستای خود مجبورند از این سه راهی عبور کنند و هنگام بازگشت باید از زیر پل بگذرند که هر دو مسیر بسیار خطرناک و ناایمن است.
هدف از بیان این مطلب جلوگیری از تضییع حقوق جان‌باختگان حادثه سیل در منطقه آذرشهر و عدم تکرار چنین فجایعی است که در اثر سهل‌انگاری و کم‌کاری مسئولان رخ می‌دهد.
محمدرضا طهماسبی دهخوارقانی

قرارداد فسخ شد بدهی ادامه دارد

در سال 1380 مجوز تأسیس یک موسسه پژوهشی را گرفتم و برای نشر نتایج تحقیقات درخواست راه‌اندازی یک چاپخانه را دادم که با موافقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بنده جهت اخذ تسهیلات بانکی به صورت خرید اقساطی برای خرید دستگاه چاپ و افست به بانک عامل معرفی شدم.
در مجموع مبلغ 30 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که باید از سوی بانک به فروشنده دستگاه‌ها پرداخت و اقساط توسط بنده پرداخت می‌شد. به هر حال، یک دستگاه به بنده تحویل دادند که نو نبود و در همان ابتدای امر از کار افتاد و دستگاه برش هم که اصلا به دستم نرسید. به همین خاطر بانک 18 اسفند 1382 در نامه‌ای به ارشاد اعلام کرد به دلیل نقص فنی قسط‌بندی امکان‌پذیر نیست و قرارداد خرداد 83 فسخ شد.
در سال 1390 به یکباره اخطاریه‌ای برای بنده ارسال شد که شما 126 میلیون تومان بدهکار بانک هستید. مرا دادگاهی کردند با کلی سند و مدرک وکیل گرفتم ولی پرونده دچار اشکالاتی شده که به نظر می‌رسد شبیه به جعل اسناد باشد.
دادرس پرونده اقدام به صدور رای غیرمستند کرد تا جایی که بنده مجبور به طرح شکایت علیه ایشان شدم. این ماجرا تاثیر بدی در زندگی‌ام گذاشته و همسرم بیمار شده است. من برای یک کار تحقیقاتی ورود کردم ولی سال‌هاست در دادگاه‌ها در رفت و آمدم.
علی میناخانی