kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۴۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
محسنی اژه‌ای با اشاره به پشت پرده سازمان یافته فضای مجازی خبر داد

فعالیت مجدد کانال‌های تلگرامی مربوط به افراد بازداشت شده ظرف چند ساعت

معاون اول قوه قضاییه در حالی که پیش از این اتهام مدیران بازداشت شده کانال‌های تلگرامی را امنیتی و حتی انتشار موارد مستهجن، موارد خلاف نظام و عفت عمومی اعلام کرده بود، با اشاره به پشت پرده سازمان یافته فضای مجازی، از فعالیت مجدد کانال‌های تلگرامی مربوط به این افراد بازداشت شده ظرف چند ساعت خبر داد.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در گردهمایی روسای کل معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جرائم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی مسلماً آثار زیانباری دارد و می‌تواند مسایل امنیتی برای کشور پیش بیاورد یا موجب فروپاشی خانواده‌ها شود و ممکن است به فاصله گرفتن مردم از ارزش‌های دینی و اسلامی موجب شود.
محسنی اژه‌ای افزود: امروز آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای است که روی زمین مانده و در شان نظام نیست و خدا و مردم از ما انتظار دارند. به همین جهت است که رهبر انقلاب در چندین جلسه با همه گرفتاری هایشان، وقت گذاشتند، پیگیری و مطالبه کردند؛ این اهمیت مسئله را می‌رساند. وی با اشاره به آسیب بیکاری، گفت: یک مسئله مهم اقتصاد مقاومتی، اشتغال است. اگر بیکاری برطرف شود، آسیب‌های گوناگون اجتماعی جلوگیری می‌شود. نمی‌خواهم بگویم بیکاری منشا همه آسیب هاست اما قطعا رابطه تاثیرگذاری بین بیکاری و مواد مخدر، طلاق، ازدواج، فراهم کردن بستر برای دشمن برای نفوذ در جوانان و... وجود دارد. محسنی اژه‌ای ادامه داد: امسال سال تولید و اشتغال است و یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود. ما نمی‌خواهیم قوه قضاییه جایگزین سایر دستگاه‌های اجرایی شود، ممکن هم نیست. سایر دستگاه‌ها مسئولیت خود را درست انجام نمی‌دهند و این توقع بوجود می‌آید که قوه قضاییه باید ورود کند. قوه قضاییه نمی‌تواند شغل ایجاد کند و سبب بیکاری هم قوه قضاییه نیست اما قطعا قوه قضاییه می‌تواند به دولت کمک کند.
وی با بیان اینکه در راستای رفع موانع تولید قوه قضاییه می‌تواند نقش داشته باشد، گفت: یکی از عوامل موثر در تولید، بانک‌ها هستند. ما می‌توانیم در جهت صحت عمل بانک‌ها و توزیع درست نقدینگی و تسهیلات موثر واقع شویم.
سخنگوی قوه قضائیه با طرح این سؤال که امروز این تسهیلات به چه کسانی داده می‌شود؟، افزود: متاسفانه نقدینگی ما سرسام آور بالا رفته و اگر در تولید بکار می‌رفت اشکال نداشت. بانک‌ها هم می‌گویند بیشتر از میزان مشخص نمی‌توانند تسهیلات بدهند و آن مقداری هم که می‌دهند، جاهای دیگر رفته است.
وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در توزیع عادلانه فرصت‌ها و ثروت‌های ملی می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: امروز قاچاق واقعا پدر تولید داخلی را درآورده است. قوه قضاییه در بحث قاچاق هم اختیارات قانونی و هم وظیفه دارد که باید نسبت به این مسئله اهتمام ورزید.
اژه‌ای اظهار داشت: درباره گردش مالی قاچاق از ۱۳میلیارد دلار می‌گویند تا ۲۸ میلیارد که نمی‌دانیم کدام درست است. عده‌ای هم گفته‌اند ۸ تا ۹ میلیارد دلار در سال که قطعا دروغ است و بیشتر از اینهاست.این طور نیست که کالای قاچاق دوباره از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره به بازار برگردد و قطعا باید از بین برود.
وی در رابطه با فساد نیز گفت: کسانی هستند که قانون را دور می‌زدند که تقاضا دارم قضات را در این خصوص آموزش دهید. کسانی برای اینکه حق بانک‌ها را ندهند اعلام ورشکستگی می‌کنند که تقاضا دارم قضات به راحتی از کنار این مسایل عبور نکنند.
محسنی اژه‌ای گفت: قطعا مبارزه با فساد هزینه دارد و یکی از این هزینه‌ها، وارد کردن فشار بر قوه قضاییه است و دلیل آن هم موثر بودن کارهای قوه قضاییه است. امروز قوه قضاییه در همه موارد، با دانه درشت‌ها برخورد می‌کند. وی با اشاره به اینکه در سال ۸۸ مبارزه جدی با فتنه شد که آن مبارزه امروز بازدارنده شده و فتنه‌گر جرات فتنه ندارد، اظهار داشت: شما فکر می‌کنید کارهایی که امروز در فضای مجازی انجام می‌شود، فردی است؟ قطعا سازمان یافته است و حامی و پشتیبان آنها یک سرویس خارجی است. در همین موضوع بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی که هنوز هم ۶ نفر بازداشت هستند، ظرف چند ساعت دوباره این کانال‌ها بالا آمد. چه کسی این کار را انجام داد؟
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: چه بسا در آینده هم با فتنه و فسادهایی رو به رو شویم که نباید کوتاه بیاییم و ما در مقابل هر فتنه، فشار و فسادی باید بایستیم.
گفتنی است محسنی اژه‌ای در نشست خبری اخیر خود درباره اتهامات مدیران دستگیر شده چند کانال تلگرامی، گفته بود: اتهامات این افراد اجمالاً امنیتی است و بعضی علاوه بر جرم امنیتی، انتشار موارد مستهجن، موارد خلاف نظام و عفت عمومی است.
90 درصد معتادان جمع آوری شده بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می‌گردند
رئیس‌دادگستری استان تهران نیز در این جلسه گفت: در این یکسال که کار جمع آوری معتادان متجاهر را شروع کردیم 90 درصد به خاطر نبود برنامه‌های مراقبتی بعد از آزادی به چرخه اعتیاد بر می‌گردند که نشان می‌دهد زحمات نتیجه لازم را نداشته است.
غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: در بحث اعتیاد استان تهران بهترین کارنامه را ارایه کرده و در سال 95 بیش از 12 هزار معتاد متجاهر را از سطح شهر تهران که سیمای شهر را مخدوش کرده بود جمع آوری کرد و به اردوگاه‌های ماده 16 معرفی کرد که از این تعداد پنج هزار نفر را بهزیستی نپذیرفت و اعلام کرد این افراد بیماری دارند و نمی‌پذیریم.
کاهش نرخ رشد در طلاق توافقی، زمین‌خواری و موضوعات اخلاقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این گردهمایی گفت: در طلاق توافقی، زمین‌خواری و موضوعات اخلاقی کاهش نرخ رشد را شاهد هستیم. محمد باقر الفت افزود: خوشبختانه دستور مقام معظم رهبری درباره کنترل آسیب‌ها، محقق و نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی متوقف شد که این توقف نرخ رشد در هر چهار اولویت آسیب‌های اجتماعی(طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و مباحث اخلاقی) از جمله بزرگ‌ترین فعالیت‌ها در قوه قضائیه با همکاری سایر دستگاه‌ها بود که به سمت صفر بردن آمار این آسیب‌ها هستیم .
وی ابراز امیدواری کرد با همفکری و هم افزایی نخست در قوه قضائیه و بعد با سایر دستگاه‌ها نظر دوم مقام معظم رهبری را درخصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی هر چه زودتر محقق سازیم.