kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱

دردسرهای گزارش سفارشی برای روزنامه دولت(خبر ویژه)

پس از آنکه انعکاس گزارش‌های مستند از تعطیلی پی‌درپی کارخانه‌های قدیمی و بزرگ ایرانی بیش از پیش کارنامه ناتوانی و ناکارآمدی دولت یازدهم را نشان داد، اتاق عملیات روانی به فکر مقابله افتاد!


این مقابله که در اصل باید در عرصه اقدام و عمل صورت می‌گرفت، همانند 4 سال گذشته به حرف و آمارسازی محدود شد و در اقدامی عجیب و در شرایطی که دولت روحانی باید جوابگوی عملکرد 4 ساله خود باشد، به کارنامه‌سازی برای دولت‌های نهم و دهم معطوف شد!
در این کارنامه‌سازی برای پنهان کردن ناکارآمدی دولت یازدهم و اوضاع آشفته اقتصادی کنونی، ادعا شده که سه هزار کارخانه در دولت‌های نهم و دهم تعطیل شده است!
نکته جالب اینکه در این گزارش سفارشی، نامی از کارخانه‌های تعطیل شده به میان نیامده و معلوم نیست اساسا این کارخانه‌ها وجود خارجی داشته یا نه!؟
آمارسازان و گزارش‌نویسان سفارشی، مثل همه این 4 سال همراه این گزارش جدولی هم منتشر کرده‌اند تا به ادعای خود رنگ حقیقت بزنند اما این جدول نشانه دیگری از ساختگی بودن گزارش مورد اشاره است، چرا که باز هم هیچ نامی از 3 هزار کارخانه ادعایی دیده نمی‌شود! نکته درخور توجه اینکه گزارش مزبور در ماه‌های پایانی دولت یازدهم و در حالی منتشر می‌شود که رکود بی‌سابقه بر کشور حاکم است و بیش از 60 درصد صنایع کشور تعطیل شده است.
گزارش‌های منتقدان دولت با اشاره به اسم و مشخصات دقیق برندهای تعطیل شده همچون آزمایش، ارج، ایرانا، آساک دوچرخ، زاگرس خودرو و... منتشر می‌شود و مصاحبه‌های متعددی از هزاران کارگر بیکار شده آنها منتشر شده است.
گفتنی است اخبار منتشر شده در فضای مجازی حاکی از آن است که این گزارش بیرون از تحریریه روزنامه ایران و با عدم رضایت اهالی تحریریه که با حریت حاضر به انتشار گزارش خلاف واقع نبودند جهت انتشار به روزنامه ایران تحمیل شده است.