kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۳۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
تقابل تراكتورسازي - استقلال، نبرد نايب قهرمانى در تبريز

پرسپوليس با ٤ گل قهرمانى ليگ را جشن گرفت

تیم فوتبال پرسپولیس كه عنوان قهرمانی لیگ شانزدهم را به خود اختصاص داده بود در روز بالا بردن جام پدیده را با ٤ گل بدرقه کرد.

سرويس ورزشى-

نخستین دیدار از هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر روز گذشته بین تیم های پرسپولیس و پدیده برگزار شد که این دیدار با برتری ۴ بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس به پایان رسید. کمال کامیابی نیا(۵۰)، علی علیپور(۶۸)، مهدی طارمی(۷۰) و فرشاد احمدزاده(۸۹) برای سرخپوشان گل زدند.
در این دیدار که در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی برگزار شد و برای هر دو تیم کاملا تشریفاتی بود، تیم مهمان در همان دقیقه اول می توانست به گل برتری دست پیدا کند که سیدجلال حسینی با تکلی عالی توپ را از روی خط دروازه دفع کرد.
تیم پدیده که نمایش خوبی در نیمه اول داشت بازهم می‌توانست دروازه سرخ ها را با خطر جدی مواجه کند اما مدافعان پرسپولیس اجازه این کار را ندادند.
در دقیقه ۱۶ این بازی مهدی طارمی در بهترین موقعیت خود با دروازه بان حریف تک به تک شد که ضربه را به بدن دروازه‌بان زد. طارمی شش دقیقه بعد دوباره در همین موقعیت قرار گرفت اما بازهم این فرصت را از دست داد.
در دقایق پایانی نیمه اول طارمی بازهم می توانست دروازه حریف را با خطر مواجه کند اما تعلل او باعث شد این فرصت هم از دست برود. در یک دقیقه مانده به پایان بازی طارمی پشت محوطه جریمه بازهم صاحب موقعیت شد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.
در یک دقیقه وقت اضافه ای که داور گرفته بود تیم پدیده صاحب یک موقعیت خوب شد که شوت دیدنی اکبر ایمانی از پشت محوطه جریمه به تیر افقی دروازه پرسپولیس برخورد کرد و به بیرون رفت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.
با شروع نیمه دوم پرسپولیس بهتر از نیمه اول کار کرد و در شرایطی که تماشاگرانش هم فضای هیجانی را در ورزشگاه آزادی ایجاد کرده بودند موفق شد در طول ۲۰ دقیقه سه بار دروازه پدیده را باز کند.
ابتدا در دقیقه ۵۰ کمال کامیابی نیا ضربه برگشتی مهدی طارمی که به تیر دروازه برخورد کرده بود را با ضربه سر به گل تبدیل کرد. در دقیقه ۵۸ علی علیپور این بار توپ فرشاد احمدزاده که به بدن مدافع پدیده خورده بود را درون دروازه فرستاد تا خیال سرخ ها راحت شود. اما این پایان کار نبود و مهدی طارمی در دقیقه ۷۰ از زوایه بسته برای سومین بار دروازه حریف مشهدی را باز کرد.
درحالی که تماشاگران منتظر پایان بازی بودند فرشاد احمدزاده در دقیقه ۸۹ با پاس عالی سروش رفیعی گل چهارم را به ثمر رساند.
نبرد نایب قهرمانی در تبریز
در ادامه دیدارهای هفته بیست و هشتم امروز نیز 7 بازی برگزار می‌شود که در مهمترین دیدار تیم تراکتورسازی در تبریز میزبان استقلال تهران است. اگر پرسپولیس این قدر زود قهرمانی‌اش را مسجل نمی‌کرد، قطعا دیدار تراکتورسازی و استقلال حساسیتی چند برابری پیدا می‌کرد اما اکنون، تنها حساسیتی که برای این بازی وجود دارد این است که تیم برنده به احتمال فراوان عنوان نایب‌قهرمانی را تصاحب خواهد کرد و در آن صورت بخت زیادی برای صعود مستقیم به لیگ قهرمانان آسیا دارد. اگر تراکتورسازی نایب‌قهرمان لیگ شود، قطعا به عنوان نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت. به این معنی که با قهرمانی در جام حذفی به صورت مستقیم راهی آسیا می‌شود و حتی اگر در فینال جام حذفی از نفت تهران شکست بخورد هم به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه می‌یابد. استقلال اگر در لیگ برتر دوم شود این شانس را خواهد داشت که به عنوان یکی از نمایندگان ایران به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا راه یابد اما اگر قافیه را به تراکتورسازی ببازد و در لیگ، سوم شود، در آن صورت، ممکن است از صعود به لیگ آسیا باز بماند چون احتمال دارد با توجه به کم بودن امتیاز فوتبال ایران در حوزه باشگاهی، تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سال آینده کم شود و مثلا به دو سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف برسد. بنابراین، دیدار امروز تراکتورسازی و استقلال به نوعی نبرد بر سر رسیدن به دروازه‌های آسیا است. این دیدار در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می‌شود؛ جایی که هفته قبل، پرسپولسی‌ها جشن قهرمانی نیمه‌کاره‌ای برپا کردند و به دلیل سیل در آذربایجان شرقی به جشن خود ادامه ندادند.
سیاه‌جامگان - پیکان
به جز ماشین‌سازی که تقریبا سقوطش به دسته اول قطعی است، سایر قعرنشینان هنوز شانس بقا در لیگ برتر را دارند. در میان آنها که هنوز امید به ماندن دارند، سیاه جامگان از همه کم‌امیدتر است. این تیم مشهدی که مشکلات زیادی در طول فصل داشت و با تغییر چند باره سرمربی هم بهبودی در کارش حاصل نشد، در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل به مصاف پیکانی می‌رود که خوب بلد است از تیم‌های پایین جدولی و کمتر قدرتمند لیگ امتیاز بگیرد.
صبا - سپاهان
در یکی از دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر، صبا و سپاهان در قم به دیدار هم می‌روند. صبا به سه امتیاز این بازی نیاز دارد تا در لیگ برتر باقی بماند و سپاهان می‌تواند با شکست صبا در رده چهارم جای بگیرد. از طرف دیگر، امتیاز گرفتن صبا از سپاهان، سقوط ماشین‌سازی به دسته اول را قطعی می‌کند.
سایپا - صنعت نفت آبادان
در کنار ماشین‌سازی که دیگر امیدی به آن نیست، سیاه جامگان هنوز به ماندن در لیگ برتر امیدوار است. امید مشهدی‌ها برای بقا به لغزش سایپا و صنعت نفت آبادان بسته است. شاگردان حسین فرکی هنوز خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند و شاید این خطر تا روز آخر هم برای‌شان وجود داشته باشد. البته فرکی با این شرایط غریبه نیست چون یک بار با نفت تهران تا لبه پرتگاه سقوط رفت و در لیگ برتر ماند و سال بعدش تیم خوبی ساخت. آبادانی‌ها هم هنوز با خطر سقوط روبه‌رو هستند اما کمتر از سایپا؛ صنعت نفت با شکست سایپا در ورزشگاه دستگردی تهران بقایش در لیگ برتر را قطعی خواهد کرد.
برنامه کامل دیدارهای امروز به این شرح است:
*گسترش فولاد ................ نفت تهران( ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز)
*ذوب‌آهن .................... ماشین‌سازی (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
*سایپا .................... صنعت نفت آبادان(ورزشگاه دستگردی تهران)
*فولاد ............................... استقلال خوزستان (ورزشگاه غدیر اهواز)
*صبا .............................................. سپاهان( ورزشگاه یادگار امام قم)
*سیاه‌جامگان ....................................... پیکان (ورزشگاه ثامن مشهد)
*تراکتورسازی .......................... استقلال(ورزشگاه یادگار امام تبریز)
- ساعت آغاز تمام دیدارها ۱۷:۴۵ است