kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹

خواندنی از ورزش ایران


* طی حکمی از محمود خسروی وفا رئیس‌کمیته ملی پارالمپیک، بهروز برجسته به عنوان مشاور عالی فنی کمیته ملی پارالمپیک منصوب شد. همچنین با حکم مسعود اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، سید محمد کاظم واعظ موسوی به سمت سرپرست آکادمی ملی پارالمپیک منصوب شد.
* اولین مرحله از تمرینات ملی پوشان تیم تیر و کمان جانبازان و معلولان در سال جدید از روز یکشنبه سوم اردیبهشت ماه زیر نظر مجید کهتری سرمربی تیم ملی و جبرائیل عبادی مربی تیم ملی آغاز می‌شود. غلامرضا رحیمی(خوزستان)، ابراهیم رنجبر، پوریا جلالی پور، مجید کاکوش، سیده زهرا حسینی، محدثه کهنسال، محمدرضا زندی(تهران)، اصغر فتاحی فرادنبه (چهارمحال و بختیاری)، هادی نوری، سمیه رحیمی(اصفهان)، سینا منشازاده، سمیه عباسپور، زهرا نعمتی(کرمان)، احمد هاشمی(آذربایجان غربی)، رمضان بیابانی(مازندران)، زهرا دلخوش، زهره ابراهیمی، راضیه شیرمحمدی (خراسان رضوی)، فرزانه عسگری (آذربایجان شرقی)، ۱۹ کماندار دعوت شده به این اردو هستند.
* فریبا محمدیان معاون امور زنان وزارت ورزش از موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال با حضور محجبه زنان ورزشکار ایرانی در مسابقات بین‌المللی خبر داد. محمدیان در حالی این خبر را در گفت‌وگو با سایت خانه ملت عنوان کرده است که مجمع عمومی فدراسیون جهانی بسکتبال برای تصمیم گیری نهایی در مورد حضور محجبه زنان بسکتبالیست در میادین بین‌المللی، اردیبهشت ماه در هنگ کنگ برگزار می‌شود.
*بیست و سومین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان طی روزهای سوم تا نهم تیرماه به میزبانی کره جنوبی در شهر «میجو» برگزار خواهد شد. کمیته داوران فدراسیون جهانی از دو درجه یک داور بین‌المللی کشورمان برای قضاوت در این مسابقات دعوت کرد به کره‌جنوبی سفر کنند. بر همین اساس حافظ مهدوی رئیس‌کمیته داوران و شهرام اربابی داورانی هستند که در این مسابقات قضاوت خواهند کرد.
*تیم والیبال امید ایران در اردوی لهستان خود به مصاف تیم بسلکوی لهستان رفت و در پایان برابر این تیم به برتری رسید. این بازی با نتیجه 3 بر یک و بانتایج 27-29، 21-25، 25-17 و 17-25 به نفع شاگردان سیچلو به پایان رسید. ملی‌پوشان تیم امید ایران که خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا آماده می‌کنند، در اولین بازی تدارکاتی خود نیز برابر تیمی از لهستان پیروز شده بودند. دومین دوره مسابقه‌های والیبال قهرمانی امیدهای آسیا ۱۱ تا ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.