kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۱۹
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

کوتاه از انتخابات



کسی جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد
حسین ذوالفقاری، رئیس‌کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور در نشست‌خبری تاکید کرد: تا این لحظه با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اشراف دقیق اطلاعاتی در کل کشور و فضای بیرون کشور تهدید خاصی برای امنیت انتخابات نداریم و این بدان معنا نیست که تمام ابعادی که می‌تواند در امنیت انتخابات تاثیرگذار باشد مورد توجه قرار نگیرد. حتی پیش‌بینی پدیده‌های ناشناخته نیز صورت گرفته است.
به گزارش تسنیم، وی از طرح ساماندهی تبلیغات کاندیداها خبر داد و گفت: این طرح روز گذشته تصویب نهایی و برای اجرا ابلاغ شده است که در آن هر کاندیدا و یا طرفدارانشان که بنا دارند در فضای مجازی تبلیغات داشته باشند باید به سامانه www.samandehi.ir مراجعه کرده و بر اساس فرمی که در نظر گرفته شده ثبت‌نام و مجوز لازم را در بستر اینترنت ایجاد کنند و بر اساس نمادی که در نظر گرفته می‌شود، کار تبلیغات را انجام دهند.
رئیس‌کمیته امنیت ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: به تمام کاندیداها تفهیم خواهد شد که کسی به جز وزارت کشور به هیچ وجه حق اعلام نتیجه انتخابات را ندارد و در صورت مشاهده این موضوع برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: تجمع قانونی کاندیداها باید در مکان‌های سرپوشیده باشد، البته این موضوع نیازی به اخذ مجوز ندارد، اما باید به فرمانداری‌ها و استانداری‌ها اطلاع داده شود تا تدابیر امنیتی تامین شود، لذا تجمعات انتخاباتی در خیابان‌ها و فضاهای این چنینی غیرقانونی است.
فشار ستاد روحانی بر خانه احزاب برای برگزار نکردن همایش فصلی
سید محمد میرباقری، رئیس‌کمیته نظارت بر انتخابات خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با فارس، از فشار ستاد انتخاباتی حسن روحانی بر این تشکل صنفی برای برگزار نکردن همایش فصلی خانه احزاب ایران خبر داد.
وی گفت: مصوبه‌ای که توسط شورای مرکزی به آن رأی آری داده ‌شده، بر این مبناست که 7 اردیبهشت‌ماه همایش فصلی خانه احزاب ایران برگزار شود.
میرباقری تأکید کرد: استدلالی که در شورای مرکزی برای برگزاری همایش فصلی خانه احزاب صورت گرفت، این بود که عملکرد آقای روحانی آن‌قدر با چالش مواجه شده است که اگر همایش فصلی برگزار شود، محلی برای کوبیدن دولت مستقر خواهد بود.
رئیس‌کمیته نظارت بر انتخابات خانه احزاب ایران خاطرنشان کرد: همایش فصلی خانه احزاب می‌تواند نشاط سیاسی را در انتخابات ایجاد کند، اما فشارهایی از سوی ستاد آقای روحانی به شورای مرکزی وارد شد که این همایش برگزار نشود.
«فرهاد رهبر» از هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران استعفا کرده است
یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به سؤالی درباره عضویت فرهاد رهبر در هیئت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان تهران، گفت: آقای فرهاد رهبر 16 فروردین‌ماه از عضویت در هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران استعفاء داد که این استعفاء در تاریخ 17 فروردین مورد موافقت قرار گرفت.
وی افزود: بعد از پذیرش استعفای آقای فرهاد رهبر، آقای نصراصفهانی به عنوان جایگزین وی انتخاب شد.
برخی رسانه‌های ضد انقلاب مدعی شده بودند که فرهاد رهبر همزمان با حضور در ستاد انتخابات یکی از کاندیداها، عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان تهران است.