kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

سرنگونی بالگرد حامل افسران سعودی در حمله اشتباهی ارتش امارات!

ارتش امارات در حمله‌ای به ظاهر اشتباهی! بالگرد حامل 15درجه‌دار و افسر سعودی را در یمن هدف قرار داد و تمام سرنشینان آن‌را به هلاکت رساند.


خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد یک بالگرد نظامی این کشور در یمن سقوط کرد و ۱۲ تن از سرنشینان آن کشته شدند. ائتلاف نظامی به رهبری آل‌سعود در یمن هم اعلام کرده که این بالگرد در حال انجام عملیات در استان مأرب در شرق صنعا، پایتخت یمن بود که سقوط کرد. چهار افسر و هشت درجه‌دار از نیروهای ارتش سعودی در این حادثه کشته شدند. سه نیروی کادر این بالگرد نیز کشته شدند.
اما پایگاه خبری مسند «للانباء» به نقل از «منابع محلی» در رابطه با این حادثه اعلام کرده «امارات عامل سرنگونی بالگرد عربستانی در مارب و کشته شدن 15 نظامی عربستانی است.» پیش از این گزارش‌های متعددی از بروز اختلاف بین عربستان و امارات، دو کشوری که در دو سال گذشته با حمله به یمن بیش از 12هزار غیرنظامی را به شهادت رسانده‌اند منتشر شده بود و تا کنون چندین بار نیروهای تحت امر این دو کشور بایکدیگر درگیر شده‌اند.
از سوی دیگر، درحالی که منابع محلی یمن می‌گویند این بالگرد سعودی براثرخطای محاسباتی توسط سامانه دفاع هوایی امارات هدف سامانه ضد هوایی قرار گرفته است، پایگاه اطلاع رسانی «شبوه پرس» ازمنابع خبری نزدیک به نیروهای «منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن اعلام کرده سرنگونی این بالگرد توسط نظامیان طرفدار هادی انجام گرفته است.
ستاد ارتش هادی گفته عامل سرنگونی بالگرد عربستانی، اشتباه سامانه دفاع هوایی آنها در استان مارب بوده است. ارتش هادی این را هم گفته که منطقه سقوط بالگرد بسیار دور از مواضع انصارالله است. ائتلاف عربی تجاوز به یمن به سرکردگی عربستان یک کمیته تحقیق مشترک در خصوص تحقیق درباره علت سرنگونی بالگرد تشکیل داده است.
هلاکت
 100 نظامی سودانی
یک منبع نظامی یمنی هم از کشته شدن دستکم ۱۰۰ مزدور سودانی در بخش المخا در استان تعز یمن خبر داده است. ارتش و کمیته‌های مردمی یمن نیز می‌گویند محل‌های تجمع مزدوران سعودی در دو منطقه الجحملیه و الصلو را هدف قرار داده‌اند. از شمار تلفات این حمله گزارشی منتشر نشده است.