kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
با هدف حمایت از کارگر آمریکایی

ترامپ قانون خرید کالای آمریکایی را امضاء کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با امضای فرمان «خرید کالاهای آمریکایی»، مردم کشورش را به مصرف کالاهای داخلی برای کمک به کارگران آمریکایی تشویق کرد.


پس از امضای فرمان خرید کالای آمریکایی از سوی دونالد ترامپ، وی گفت که با این اقدام از کارگران، مشاغل و کارمندان خود حمایت کرده و در نهایت آمریکایی‌ها را در اولویت قرار داده است. وی این را هم گفت که، در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر مردم آمریکا برای بازگردانده شدن مشاغلشان و برای بازگشت رویاها به کشورشان به او رای دادند. وی این دستور را با عنوان «آمریکایی بخرید، آمریکایی استخدام کنید» و در جریان دیداری که از یک کارخانه ابزارسازی در ایالت ویسکانسین داشت امضا کرد. ترامپ گفت، کارگران آمریکایی مدت‌هاست خواهان اصلاحات در ویزاهای کاری هستند و امروز شاهد خواهند بود که صدایشان برای اولین بار شنیده شده است. با این فرمان «ترامپ» از دستگاه‌های دولتی مثل وزارت دادگستری، خارجه و کار می‌خواهد اصلاحاتی را برای برنامه ویزای کار برای کارگران ماهر خارجی ارائه کنند. این دستگاه‌ها ظرف ۲۲۰ روز توصیه‌های خود را ارائه خواهند کرد. هدف اعلامی دولت ترامپ این است که این ویزاها فقط برای افراد واجد شرایط‌ و متخصص یا کسانی که بیشترین حقوق را در حرفه خود دریافت می‌کنند، صادر شود.
این همان نوع ویزایی است که ملانیا همسر ترامپ سال‌ها پیش با استفاده از آن به عنوان یک مدل در آمریکا شروع به کار کرد.
دولت آمریکا براساس این برنامه هر سال ۸۵ هزار ویزا صادر می‌کند که برای «مشاغل تخصصی» به شهروندان خارجی داده می‌شود. یک مقام دولت ترامپ در این باره گفته، «ویزا باید به افراد ماهر اعطا شوند اما اغلب از آن برای آوردن نیروی کار ارزان استفاده می‌شود. با این حال رئیس‌جمهور آمریکا با فرمان اجرایی جدید قصد دارد که شرایط سخت تری را برای جذب نیروی کار خارجی در نظر بگیرد.»