kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

کره شمالی حمله اتمی به آمریکا را شبیه‌سازی کرد

کره شمالی در یک عملیات شبیه‌سازی شده، آمریکا را مورد حملات موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای قرار داد.

سرویس خارجی-

تنها یک روز پس از اظهار نظر «پیونگ یانگ»، مبنی بر «آزمایش هرهفته یک موشک»، در برابر حمله احتمالی واشنگتن، این کشور اقدام به انتشار تصاویر ویدئویی کرده که نشان می‌دهد این کشور در یک عملیات شبیه‌سازی شده آمریکا را مورد حملات موشکی بی‌وقفه قرار می‌دهد.
به گزارش ایرنا، این برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته است که کره‌شمالی با انتشار این گونه فیلم‌ها که به گفته مقامات نظامی آن «نشان‌دهنده آمادگی کامل در برابر حملات پیش‌دستانه آمریکاست»، این کشور را مورد حملات فرضی قرار می‌دهد. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که تنش‌ها میان کره شمالی و آمریکا در شبه جزیره کره به اوج خود رسیده است.
یونهاپ، خبرگزاری کره جنوبی در این‌باره طی گزارشی اعلام کرده «فیلم منتشر شده نشان می‌دهد یک موشک میان‌برد بالستیک کره‌شمالی با عبور از اقیانوس آرام به یکی از شهرهای آمریکا اصابت کرده است. در این فیلم همچنین یک گورستان بعد از حمله موشکی به تصویر کشیده شده که پرچم آمریکا با ستاره‌هایش در میان آتش در حال سوختن است.»
 روابط کره شمالی و آمریکا در حال حاضر بسیار پرتنش شده و سه‌شنبه شب وزیر خارجه چین به همه طرف‌های ذیربط هشدار داد که در صورت بی‌توجهی به راه‌های دیپلماتیک، خطر بروز جنگ در منطقه شبه جزیره کره بیشتر می‌شود و این مسئله همه را متضرر خواهد کرد.
کره شمالی با توجه به رزمایش سالانه آمریکا و کره جنوبی و اعزام ناوهای آمریکایی به نزدیکی شبه جزیره کره، در رژه روز شنبه گذشته که در پیونگ یانگ برگزار شد از موشک‌های مدل جدید از جمله یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما رونمایی کرد. این در حالی است که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی بر روی عرشه یک ناوهواپیمابر تاکید کرد، کشورش با هر گونه حمله کره‌شمالی، با یک واکنش قاطع و موثر مقابله خواهد کرد. از سوی دیگر بعد از بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی واشنگتن ۱۲۵۰ تفنگدار دریایی و چندین فروند هواپیما و بالگرد خود را به بهانه شرکت در یک رزمایش به استرالیا اعزام کرد. این برنامه استقرار 25 ساله که از سال 2011 و با دستور باراک اوباما آغاز شده، بخشی از «چرخش» آمریکا به سمت آسیا پس از افزایش تحرکات چین در این منطقه است. «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن گفته کشورش در حال طراحی برنامه‌ای است که بر اساس آن برای هرگونه درگیری نظامی در شبه جزیره کره و ریزش موج پناهجویان آماده باشد.