kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
در سفر به آذربایجان شرقی صورت گرفت

دستور رئیس‌جمهور برای آغاز عملیات ساخت و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه و پس از ورود به استان آذربایجان شرقی، در روستای چنار حضور یافت و در جریان آخرین وضعیت آسیب‌دیدگان سیل اخیر قرار گرفت.


حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در میان مردم روستای چنار ضمن تسلیت به حادثه‌دیدگان سیل اخیر و شنیدن درد و دل‌های مردم، دستور اقدامات سریع و تخصیص اعتبارات لازم، تسهیلات ارزان‌قیمت برای جبران خسارات و بازسازی منازل را صادر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری روحانی در این بازدید به میان مردم روستای چنار رفت و ضمن دلداری به آسیب‌دیدگان و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه غم‌بار از دست دادند، بر عزم جدی دولت تدبیر و امید برای کمک به مردم این روستا و سایر مناطق سیل‌زده در کشور تأکید کرد.
روحانی در مسیر عزیمت به روستای چنار در منطقه غله زار، توقف کرد و ضمن دیدار با برخی از مردم با توضیحات مقامات محلی در جریان آسیب‌های سیل اخیر قرار گرفت.
رئیس‌ جمهور همچنین در مسیر عزیمت به منطقه سیل زده در روستای چنار، در روستاهای مهماندار و دیوج حسن‌بیگ توقف کرد و با حضور در جمع مردم روستاها که به استقبال ایشان آمده بودند و شنیدن درد و دل‌ها و عرض تسلیت به ابراز احساسات آنان پاسخ داد.
دستور آغاز عملیات ساخت
 و بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل
روحانی روز چهارشنبه در جمع مردم روستای چنار در استان آذربایجان شرقی، ضمن تسلیت از دست دادن تعدادی از هموطنانمان به اهالی این روستا در حادثه سیل، با اشاره به اینکه مردم روستای چنار طی روزهای اخیر با حوادث بسیار سختی از جمله از دست دادن 20 نفر از عزیزانشان مواجه شدند که بسیار تکان‌دهنده است، بویژه آنکه هنوز دو نفر از حادثه‌دیدگان مفقود هستند، اظهار داشت: دولت همه توان و تلاش خود را برای بازسازی منازلی که دچار تخریب کامل شده و یا آسیب‌دیده بکار خواهد گرفت و در این راستا کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت ارایه خواهد داد و اجازه نمی‌دهد سختی و مشکلات شما برای بلندمدت ادامه داشته باشد.رئیس‌ جمهور ادامه داد: دولت در بلندمدت برای این‌گونه روستاهایی که منازل مردم در مسیر رودخانه‌ها و در خطر سیل قرار دارد، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد، چرا که باید در این راستا مراقبت‌های لازم انجام گرفته و احتیاط کنیم.
روحانی با تجلیل از صبر، مقاومت، بردباری و همدلی مردم روستای چنار در برابر این حادثه، افزود: دولت برای کمک به همه آسیب‌دیدگان تصمیمات لازم را اتخاذ کرده و روز گذشته به خزانه اعلام شد تا برای کمک به مردم در این مناطق اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیس‌ جمهور تأکید کرد: اینکه مردم احساس کنند، اگر مشکل و حادثه‌ای پیش می‌آید همه مسئولین در کنار آنها هستند، بسیار حائز اهمیت است و باید بدانیم که همه مسئولان از عالی‌ترین مقام یعنی رهبر معظم انقلاب، دولت، نمایندگان، وزرا، استانداران و سایر مسئولین در کنار شما بوده و هستند.
روحانی با تقدیر از تلاش‌های هلال احمر، وزارت بهداشت و درمان و نیروهای مسلح اعم از سپاه، بسیج و ارتش که در کنار مردم بوده و به آنها کمک کرده‌اند، گفت: ما نباید یکدیگر را در روزهای سخت، فراموش کنیم، دولت با همه توان در کنار شما خواهد بود و امروز در استانداری آذربایجان شرقی نیز با تشکیل جلسه ستاد بحران، حوادث اخیر بار دیگر بررسی و تصمیمات لازم برای جبران سریع خسارات اتخاذ خواهد شد.
رئیس‌ جمهور اظهارداشت: به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن دستور می‌دهم که عملیات ساخت و بازسازی، خانه‌های مردم را در مناطق آسیب دیده از امروز آغاز کند.