kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

حوادث کوتاه از کشور


    انفجار مین
مهاباد- ایرنا: بخشدار بخش وزینه سردشت از توابع آذربایجان غربی گفت: یک مرد 40 ساله در روستای مزرعه این شهرستان بر اثر انفجار مین به جا مانده از جنگ تحمیلی مجروح شد.
میراشکان مهدوی‌نیا با بیان اینکه هنوز در این منطقه ادوات جنگی از دوران هشت سال دفاع مقدس باقی مانده است، افزود: «ح.پ» مشغول ساخت دیوار حیاط خانه خود بوده که به یکباره مین منفجر شد.
به گفته وی این مرد روستایی که از ناحیه صورت مجروح شده بود، به مراکز درمانی استان اعزام شده و یک چشم خود را از دست داده است.
سرقت سموم کشاورزی
بابل- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بابل گفت: به دنبال سرقت سم از یک انبار نگهداری سموم کشاورزی بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت. سرهنگ سیدمحسن جعفری افزود: ماموران با شناسایی و دستگیری یکی از سارقان توانستند دو همدست او و یک مالخر را بازداشت کنند. وی با بیان اینکه سموم مسروقه از مخفیگاه مالخر کشف شد اظهار داشت: متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند. سرهنگ جعفری تصریح کرد: ارزش سموم مسروقه 520 میلیون ریال برآورد شده است.
کلاهبردار پسته در تور پلیس
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: با توجه به شکایت تعدادی از شهروندان در شهرستان «خاتم» مبنی بر اینکه فردی به بهانه تجارت و خرید پسته مبالغ هنگفتی از آنها کلاهبرداری کرده است؛ بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.
سرتیپ ایرج کاکاوند افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خاتم پس از انجام تحقیقات لازم متوجه شدند متهم پس از خرید 50 تن پسته از محل متواری شده است.
ماموران با شناسایی مخفیگاه متهم در همان شهر او را دستگیر کردند.
وی با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد گفت: فرد دستگیر شده از 12 کشاورز در شهرهای خاتم، اناره، سیرجان و شهر بابک 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود که با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.
جریمه شرکت گرانفروش
رشت- خبرنگار کیهان: مدیر کل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: یک شرکت پخش مواد غذایی که شکر را بیش از نرخ تعیین شده به شهروندان عرضه می‌کرد توسط بازرسان این سازمان شناسایی و پرونده تخلف آن به یکی از شعب تعزیرات حکومتی گیلان ارجاع شد.
رضا قشلاقی تصیح کرد: با محرز شدن تخلف این شرکت مدیرعامل آن به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 338 میلیون و 207 هزار ریال (دو برابر مبلغ گرانفروشی) در حق دولت محکوم شد.
دستگیری زن و شوهر قاچاقچی
اردبیل خبرگزاری فارس: منابع انتظامی استان اردبیل اعلام کردند: به دنبال اقدامات اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان، مشخص شد فردی به هویت معلوم متولد 1360 اقدام به حمل عمده مواد مخدر از تهران به استان اردبیل می‌کند.
با تحقیقات پیچیده پلیسی مشخص شد نامبرده در اواخر روز جمعه 25 فروردین مقدار قابل توجهی مواد مخدر از نوع شیشه تهیه و قصد داشت آن را در پوشش خانوادگی به همراه همسر خود که متولد 1362 بود، به وسیله اتوبوس بین شهری به استان حمل و به فروش برساند.
لذا تیم‌هایی از ماموران پلیس پس از ساعت‌ها کنترل مبادی ورودی شهر، متهمان را در صندلی ردیف اول یک دستگاه اتوبوس شناسایی و آنها را دستگیر کردند و در بازرسی از کیف متهمان که زیر صندلی گذاشته بودند تعداد چهار بسته ماده مخدر شیشه، هر کدام به وزن تقریبی نیم کیلوگرم کشف کردند.
گفتنی است متهمان با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
15 مجروح در واژگونی اتوبوس
شیراز- ایرنا: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس با بیان این که در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده نی‌ریز- سیرجان 15 نفر مصدوم شدند، گفت: این حادثه تلفات جانی نداشت.
محمدرضا عالی‌منش افزود: این حادثه ساعت چهار و 49 دقیقه صبح دیروز در بخش قطرویه در شهرستان نی‌ریز استان فارس اتفاق افتاد.
وی گفت: 15 مصدوم این حادثه به درمانگاه قطرویه درنزدیکی محل حادثه انتقال یافتند که در این میان 2 مصدوم با توجه به وضعیت جسمی به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شدند.
علت این حادثه در دست بررسی است.
مرگ 2موتورسوار
ساری- خبرنگار کیهان: سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: بر اثر تصادف دو دستگاه موتورسیکلت در جاده گهرباران ساری دو تن از راکبان جان خود را از دست دادند. زکریا اشکپور افزود: امدادگران این مرکز در بررسی صحنه تصادف دریافتند دو راکب موتورسیکلت به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داده‌اند. علت این سانحه توسط کارشناسان پلیس در دست بررسی است.
برخورد قطار با کارگر
سمنان- ایرنا: مدیرکل راه‌آهن شمال شرق(1) گفت: کارگر فنی یکی از شرکت‌های پیمانکار راه‌آهن، سه‌شنبه در اثر برخورد با قطار مسافری در ایستگاه مغان در این استان در صحنه جان باخت.
فرشاد زادخور افزود:‌ این حادثه حدود ساعت 9/40 دقیقه درخروجی ایستگاه دامغان رخ داد که در این سانحه مجتبی مظهری در اثر برخورد قطار مسافری تهران-مشهد در دم جان باخت.
وی با بیان اینکه بی‌احتیاطی این کارگرحوزه ارتباط راه‌آهن باعث رخداد این سانحه شد، گفت: 2 کارگر حوزه ارتباط شرکت پیمانکاری راه‌آهن در این بخش مشغول کار بودند که قطار مسافری تهران- مشهد با یکی از آنان برخورد کرد.
دزدی از بیمارستان
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به وقوع سرقت از چند بیمارستان و اداره در شهر زاهدان بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.
سرهنگ ابراهیم ملاشاهی افزود: ماموران پلیس پس از هفته‌ها اقدامات شبانه‌روزی یک متهم سابقه‌دار را شناسایی کرده و وی را به همراه یک دستگاه تلویزیون مسروقه متعلق به یکی از بیمارستان‌های زاهدان دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: متهم در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس به پنج فقره سرقت از بیمارستان‌های دولتی زاهدان اعتراف کرد و ماموران در ادامه ضمن کشف اموال مسروقه6 متهم دیگر را به اتهام خرید اموال مسروقه دستگیر کردند.
سقوط تراکتور به کوره آجرپزی
مشهد- ایرنا: فرمانده انتظامی تایباد گفت: سقوط یک دستگاه تراکتور در کوره آجرپزی موجب مرگ راننده این خودرو شد.
سرهنگ حسین ناگهانی افزود: تراکتور مزبور در روستای خیرآباد به رانندگی مرد جوان هنگام خاکبرداری به عمق 15 متری کوره آجرپزی سقوط کرد.
وی اظهار کرد: دراین حادثه راننده تراکتور در دم جان باخت و جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شد.
وی گفت: بی‌توجهی راننده هنگام حرکت به عقب، علت این حادثه اعلام شده است.
توقیف 23 هزار لیتر بنزین
زاهدان- خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی نیمروز گفت: ماموران انتظامی بخش «صابری» این شهرستان هنگام پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه تانکر نفت‌کش مشکوک شده و جهت بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.
سرهنگ حسن آشتیانی افزود: ماموران در بازرسی از این تانکر 23 هزار لیتر بنزین فاقد مجوز را کشف و در این رابطه یک قاچاقچی را نیز دستگیر کردند.به گفته وی فرد دستگیر شده تحویل مراجع قضایی شد.