kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰

تروریست‌های تکفیری نتیجه همه‌پرسی ترکیه را به اردوغان تبریک گفتند

گروه‌های تروریستی-تکفیری «جبهه النصره»، «جیش‌الاسلام» و «جبهه‌الشامیه» در سوریه نتیجه همه‌پرسی اخیر ترکیه را به رئیس‌جمهور این کشور تبریک گفتند!



پیروزی هرچند شکننده اردوغان در همه پرسی اخیر تغییر قانون اساسی ترکیه گویا بیشتر از همه به مذاق تروریست‌های تکفیری خوش آمده است چرا که حامی بزرگ آنها در انتخابات توانسته پیروزی بزرگی کسب کند.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» (شاخه القاعده در سوریه)، «جیش الاسلام» و «جبهه الشامیه»، موفقیت «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، را در به دست آوردن اختیارات بیشتر بر اساس نتیجه همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور به او تبریک گفتند.  این سه گروه مسلح از اردوغان خواستند دخالت ترکیه در سوریه را گسترش دهد.
 طبق گزارش «المیادین»، گروه مسلح «هیئت تحریر الشام» که نام جدیدی برای «جبهه النصره» است، استقبال خود را از موفقیت «رجب طیب اردوغان» در تایید اصلاحات قانون اساسی ترکیه، اعلام کرد، گروه‌های مسلح در سوریه برای ابراز خرسندی از این پیروزی اردوغان، بر یکدیگر پیشی گرفتند.
«جبهه الشامیه» نیز نتیجه این همه‌پرسی را «موفقیت بزرگ» توصیف کرده است. «جیش الاسلام» اما آن‌را «عامل تقویت جایگاه ترکیه و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی» این کشور دانسته است.  خبرنگار شبکه المیادین در این مورد اعلام کرده: «در حالی که این گروه‌های مسلح مدعی سرنگون کردن آنچه نظام دیکتاتوری در سوریه می خوانند، هستند، از تبدیل شدن نظام ترکیه که بزرگترین حامی گروه‌های مسلح در سوریه است از نظام پارلمانی به نظام ریاست جمهوری حمایت کردند.» تبریک سریع گروه‌های مسلح به اردوغان نشان می دهد این گروه‌ها تا چه اندازه بر اساس خواست آنکارا و برنامه‌های مورد نظر آن عمل می‌کنند.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیروزی اردوغان را در این همه‌پرسی تبریک گفت. وزارت خارجه کشورمان نیز در پیامی نتیجه همه‌پرسی را به اردوغان تبریک گفت.