kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲

ارتش سوریه هواپیماهای تجسسی را در برابر تروریست‌ها به کار گرفت (خبر ویژه)

در حالی که آمریکا سلاح‌های جدیدی در اختیار تروریست‌ها قرار داده، ارتش سوریه کمربند پیروزی‌ها را کامل می‌کند.


روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی نوشت: ویدئوهای منتشر شده در اینترنت نشان می‌دهد که نوعی سلاح آمریکایی ضد تانک، در اختیار عناصر مسلح در سوریه قرار دارد. وجود این سلاح ضد تانک آمریکایی، گواه این مدعاست که دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا این گروه‌ها را مسلح می‌کند.
روزنامه واشنگتن تایمز خاطرنشان کرد: شرکت اطلاعاتی جهانی «HIS ‌J‌anes» ویدئویی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد سامانه ضد تانک‌های سنگین به نام «M220 TOW» در اختیار یکی از گروه‌های مسلح قرار گرفته است.
واشنگتن تایمز در تحلیل دیگری تأکید کرد: جنگ سوریه، شکل خاورمیانه را تغییر خواهد داد و این بزرگ‌ترین تغییر در منطقه پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی خواهد بود.
این روزنامه می‌افزاید: زلزله‌های سیاسی پی در پی در حال تکان دادن منطقه هستند. معلوم نیست کی این زلزله‌ها تمام ‌شود اما مهم این است که قبول کنیم تغییر شکل در حال اتفاق افتادن است. لازم است آمریکا با پیش‌بینی دستاوردهای خطرناک این تغییر شکل برای منافع ملی و امنیتی آمریکا، استراتژی‌هایی را برای جلوگیری از وقوع آن تدوین کند و در صورت امکان از وسعت خسارت‌های آن بکاهد.
در همین حال روزنامه فرانسوی لیبراسیون در گزارشی به قلم خبرنگار اعزامی خود به سوریه (پی‌یر پرن) از پیروزی‌های جدید ارتش سوریه خبر داد و با اشاره به پیشروی ارتش سوریه در مرز لبنان نوشت: این تازه‌ترین پیروزی رژیم بشار اسد است.
لیبراسیون با تشریح موقعیت منطقه‌ای که ارتش سوریه در آن پیشروی کرده، اضافه می‌کند: منطقه‌ای که اخیراً به دست نیروهای بشار اسد افتاده، در 45 کیلومتری شمال دمشق است و شبه نظامیان حزب‌الله نیز در عقب راندن شورشیان از این منطقه به کمک ارتش سوریه آمده بودند. ارتش سوریه در جنگ اخیر از هواپیماهای تجسسی جدید استفاده کرد.
گزارش لیبراسیون ادامه می‌دهد: متحدان سوریه از جمله ایران از پیروزی‌های اخیر خوشحال هستند.
خاطرنشان می‌شود در تازه‌ترین عملیات ارتش سوریه در غرب شهر حلب، 120 تن از تروریست‌ها که اغلب خارجی هستند، به هلاکت رسیدند. در این عملیات همچنین کاروان خودروهای حامل سلاح که از ادلب به سمت معاره‌ الارتیق در حال حرکت بود منهدم شد.