kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۱۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

هندوها خانه و فروشگاه‌های مسلمانان هند را پس از غارت آتش زدند!

هندوها پس از حمله وحشیانه به محل زندگی و کسب و کار مسلمانان هندی و آتش زدن مغازه‌ها و خانه‌های آنها، اموال مسلمانان را به غارت بردند.


با گسترش سیاست مسلمان‌ستیزی هند که در کشمیر و شهرهای این کشور درحال اجراست، هندوهای متعصب نیز بیکار ننشستند و در شهر «بهدرک» از ایالت «اریسه» به منازل و مغازه‌های مسلمانان حمله کردند و پس از تخریب و سرقت اموال، آنجا را به آتش کشیدند!
به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه «دیلی پاکستان»، این درگیری در پی تجمع هندوهای تندرو مقابل پاسگاه پلیس رخ داد که خواستار دستگیری مسلمانی به‌نام «آصف‌علی» شدند.
«هندوها» می‌گویند این شخص به یکی از نماد‌های آنان توهین کرده است. هندوها پس از حمله به پاسگاه پلیس با نیروهای امنیتی نیز درگیر شدند و 24 پلیس را زخمی کردند. پلیس هند نیز پس از درگیری گسترده با این هندوها بیش از 30 نفر از آنها را بازداشت کرد بنابر برخی گزارش‌ها حزب حاکم در هند رویکردی متعصبانه نسبت به مسلمانان کشمیر دارد و سبب کشته شدن صدها مسلمان در مناطق اشغالی کشمیر و دیگر ایالت‌های هند شده است.
گفته می‌شود طی یک دهه اخیر 50 هزار نفر در کشمیر کشته شده‌اند. حتی برخی کارشناسان منطقه‌ای، سیاست‌های هند در کشمیر را با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین و سیاست کشتار مسلمانان در میانمار «یکی» می‌دانند و این در حالی است که همه این جنایت‌ها نسبت به مسلمانان در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و حقوق بشری صورت می‌گیرد.
دولت هند همواره وجود چنین سیاست‌هایی را انکار کرده است.