kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲

جنگنده‌های سعودی در یمن امدادگران و مجروحان را باهم قتل‌عام کردند

جنگنده‌های سعودی در تازه‌ترین جنایت خود در یمن امدادگران و مجروحان را همزمان هدف قرار دادند و به شهادت رساندند.

سرویس خارجی-

مردم بیگناه یمن یک‌بار دیگر هدف حملات وحشیانه آل‌سعود قرار گرفتند. به گزارش تسنیم به نقل از المسیره، در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به «صِراوح» در «مأرب» 8 شهروند یمنی به شهادت رسیدند. بر اساس این گزارش، پنج تن از شهدای این حمله جنگنده‌های سعودی، امدادگر بودند. منابع محلی گفتند که جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار خودروی یکی از شهروندان در منطقه ضوار در بخش صِراوح مارب را هدف قرار دادند که در پی این حمله، 8 تن به شهادت رسیدند که برخی از آنها از یک خانواده هستند. این منابع افزودند که به محض تجمع شهروندان در مکان وقوع حمله برای امدادرسانی به مجروحان، جنگنده‌های سعودی برای سومین بار این مکان را هدف قرار دادند.
سلاح‌های جدید آمریکا به دست سعودی‌ها رسید
از سوی دیگر، یک منبع امنیتی از فرود 4 هواپیمای باری آمریکایی مملو از سلاح در یمن برای کمک به ائتلاف سعودی خبر داد. به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این منبع امنیتی خبر داد که چهار هواپیمای نظامی باری، مقادیر زیادی سلاح و مهمات گوناگون در فرودگاه «عدن» در جنوب یمن تخلیه کرده‌اند. منابع نظامی پیش‌بینی می‌کنند که این مقدار سلاح در عملیات اشغال ساحل الحدیده در غرب یمن و مشرف به دریای سرخ استفاده خواهد شد. در سوم فروردین سال گذشته سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای با اعلام اینکه 3 میلیون نفر از خانه‌های خود در یمن آواره شده‌اند آمریکا و انگلیس را در به وجود آمدن چنین وضعیتی در یمن از طریق فروش بیش از 5 میلیارد دلار سلاح به عربستان از آغاز تهاجم به یمن سهیم دانست.
خبر دیگر اینکه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد، بحران یمن فراموش شدنی نیست و این بحران در حال ورود به سال سوم خود است و به‌لحاظ سیاسی در حال رسیدن به یک بن‌بست است و ما نمی‌توانیم در مورد آن کاری کنیم. وی افزود: «در یمن حدود 17 میلیون شهروند به کمک نیاز دارند و از این تعداد، بیش از 7 میلیون نفر در آستانه قحطی قرار دارند که این مسئله دارای پیامدهای انسانی و امنیتی جدی برای کل منطقه است.»