kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

گالوپ: 47 درصد مردم آمریکا با مشکل مسکن و معیشت دست به گریبانند

نتایج نظرسنجی‌ جدید مؤسسه تحقیقاتی گالوپ نشان می‌دهد بی‌خانمانی و گرسنگی مهم‌ترین دغدغه این روزهای مردم کشور آمریکاست که هر قشری با هر سطح از درآمد با آن درگیر است.


سرویس خارجی

آمریکا این روز‌ها علاوه بر روی کار آمدن فردی مثل ترامپ، با چالش‌های زیاد دیگری در سطوح مختلف داخلی و بین‌المللی مواجه شده است، اگر دیروز اخباری از تظاهرات مردم بر ضد نژادپرستی به گوش می‌رسید، امروز خبر می‌رسد که بر اساس نظر سنجی‌ها سیاست‌های دولت آمریکا در کاهش فقر، گرسنگی و شکاف طبقاتی شکست خورده است.
بر اساس نتایج نظرسنجی‌ که مؤسسه «گالوپ» به تازگی منتشر کرده، آمار گرسنگی و بی‌خانمانی در‌ آمریکا با افزایش بی‌سابقه‌ای در طول دو سال اخیر رو به‌رو شده و همین موضوع موجب معضلات و مشکلات اجتماعی بسیاری شده که به راحتی می‌توان گفت زندگی بیش از نیمی از مردم آمریکا در خطر است. فارس با انتشار این خبر نوشته:
«نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده است، نگرانی از مشکلات تغذیه‌ای و مسکن مهم‌ترین دغدغه قشر کم درآمد آمریکاست. حداقل تغذیه و حداقل مسکن، دغدغه شبانه روزی افرادی است که ساعات زیادی از روز را کار می‌کنند و بعضاً تحصیل کرده هم هستند، ولی شرایط حاکم اقتصادی و موج شدید بیکاری موجب شده این دسته هم جزء کم درآمدها محسوب شوند.»
بر اساس نظر سنجی «گالوپ»، 67 درصد از قشر کم درآمد آمریکا نگران مسئله خوراک و مسکن خود هستند. این در حالی است که مشکل گرسنگی و بی‌خانمانی از سال 2011 تاکنون 51 درصد افزایش داشته است!
این آمار نسبت به همه افراد جامعه آمریکا به 47 درصد می‌رسد، از تمام کسانی‌که در کشور آمریکا زندگی می‌کنند، حدود نیمی از‌ آنها تعذیه و مسکن را مهم‌ترین معضل خود می‌دانند و همین موجب شده با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.
در سال 2004 این آمار رقم 35 درصد را نشان می‌داد. بعد از مسئله بی‌خانمانی و گرسنگی، مهم‌ترین دغدغه قشر کم درآمد آمریکا، «بهداشت ضعیف» و «نبود امکانات بهداشتی» عنوان شده است. مردم آمریکا با هر سطح از درآمد، بیش از همه چیز راجع به بی‌خانمانی و گرسنگی ابراز نگرانی می‌کنند و این به شرایط بی‌ثبات اقتصادی مربوط می‌شود.
پیش از این نیز پل رایان عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده بود «براساس آمارهای رسمی موجود نرخ فقر در آمریکا کاهش نیافته و این مسئله نشان می‌دهد، کاخ سفید در زمینه مقابله با فقر در این کشور شکست خورده است.»
گفتنی است، ترامپ نیز با شعار بهبود شرایط زندگی مردم آمریکا توانست آراء قشر متوسط و کارگر جامعه آمریکا را به دست آورد.