kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸

سند سیاسی جدید حماس با تاکید بر لزوم نابودی اسرائیل منتشر شد

سند سیاسی جدید حماس که در آن بر نابودی کامل اسرائیل تاکید شده به دست این گروه انتشار یافت.


به گزارش شبکه لبنانی «المیادین» در ادامه این سند آمده است: حماس، جنبشی آزادیبخش، ملی و اسلامی در فلسطین و هدف آن آزادسازی این سرزمین است. قدس پایتخت فلسطین است، این حقی ثابت بوده و از آن عقب‌نشینی نخواهد شد؛ تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس از قبیل یهودی کردن آن، شهرک‌سازی و وارونه جلوه دادن حقایق، باطل است. آواره کردن ملت فلسطین و ایجاد رژیم صهیونیستی، حق این ملت در دستیابی به تمام اراضی‌اش را لغو نمی‌کند. فلسطین در قلب امت اسلامی و عربی جای دارد و نمونه‌ای برای همزیستی باقی خواهد ماند ما ایمان داریم که اسلام مخالف با تمام انواع افراط‌گرایی، تعصب دینی، طایفه‌ای و نژادی است.
بازگشت آوارگان، حقی غیر قابل تصرف از سوی هر طرفی است خواه این طرف، فلسطینی باشد یا عربی یا بین‌المللی. ما میان یهودیت و اشغالگران صهیونیست تفاوت قائلیم و مبارزه ما علیه پروژه صهیونیستی است نه یهودیت.
پیمان «بالفور» و تشکیل اسرائیل از اساس باطل و متناقض با حقوق ملت فلسطین است. از هیچ بخشی از اراضی فلسطین نخواهیم گذشت. ایجاد دولت مستقل فلسطینی با حق حاکمیت کامل و بر اساس مرزهای 1967، یک فرمول توافقی ملی و مشترک است انتخابات آزاد و شفاف بر اساس اصل مقاومت و مشارکت ملی باید برگزار شود.
تشکیلات خودگردان باید در خدمت فلسطینی‌ها باشد و امنیت و حقوق آنها را تامین کند. به وحدت امت فلسطین با تمام طیف‌های دینی و نژادی‌اش ایمان داریم و بر ضرورت استقلال تصمیم‌گیری ملی و عدم وابسته بودن آن به جهت‌های خارجی تأکید می‌کنیم. حماس در پایان تأکید کرده است که توسعه و تقویت ابزارهای مقاومت و تشکیلاتش را به عنوان یک حق، برای خود محفوظ می‌داند.