kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس:

طرح قطار سریع‌السیر مشهد ـ تهران حذف شد

نماینده مردم مشهد و کلاته در مجلس شورای اسلامی گفت: قطار سریع‌السیر مشهد- تهران با وجود تأکیدات رهبری قرار نیست راه بیافتد و این پروژه متأسفانه توسط وزارت راه و شهرسازی کشور کاملاً کنار گذاشته شده است.


سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه علی‌رغم تأکیدات دفتر مقام معظم رهبری این قطار از اولویت‌های دولت کنار گذاشته شد، ادامه داد: ما دو پروژه در بحث قطارها داشتیم؛ یکی برقی کردن قطارهایی بود که با همین ریل با اصلاح مختصر مسیر برقی بشود و دیگری مسیر عوض بشود که به خاطر هزینه‌ها کنار گذاشته شد.
قاضی‌‌زاده هاشمی بیان کرد: ما در مجلس از منابع صندوق توسعه برای توسعه خطوط ریلی‌مان استفاده کرده‌ایم اما دولت به این موضوع ورود پیدا نکرده این درحالی است که ما انتظار داشتیم دنبال این موضوع باشد که نیست.
وی در خصوص مشهد 2017 عنوان کرد: در بحث 2017 از ابتدا خوش‌بین نبودم زیرا هزینه پروژه‌های عمرانی به مهمانی و میزبانی می‌رود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به بهانه مشهد 2017 که تنها یک سلسله همایش داخلی و خارجی است، پول بیت‌المال را هدر می‌دهند و به همین بهانه بودجه زیارت که چند پروژه برای آن تعریف شده بود، قطع شد. وی ادامه داد: 150 پروژه‌ برای مشهد تعریف شده بود که با قطع بودجه زیارت برای موضوع 2017 که این هزینه‌ صرف همایش‌ها شود، تعطیل شد.
وی اضافه کرد: دو ردیف بودجه برای حاشیه شهر مشهد تعیین شده یکی ردیف شهید برونسی که مربوط به امنیت بوده و دیگری مربوط به پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بودجه 75 میلیارد تومان است که در سال 94 قرار بود حدود 60 میلیارد تومان اختصاص یابد که تنها 10 میلیارد تومان در اختیار استانداری قرار گرفت.