kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۳۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
فایننشال تایمز:

بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل تحریم‌های آمریکا از بازار ایران دور مانده‌اند

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل تحریم‌های آمریکا از بازار ایران دور مانده‌اند.
روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» در مطلبی نوشت: ساعاتی بعد از لغو تحریم‌ها «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران در مجلس این کشور گفت که سیاست اصلی دولت بعد از توافق هسته‌ای جذب سرمایه‌های خارجی، توسعه صادرات غیرنفتی، استفاده بهینه از ارزهای خارجی است و رشد اقتصاد پایدار نیاز به سرمایه گذاری سنگین خارجی دارد.
فایننشال تایمز با اشاره به سرمایه گذاری و تلاش ایران جهت ارتقاء زیر ساخت‌های انرژی و عزم شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای سهم بردن در بزرگترین بازار خاورمیانه با جمعیتی جوان که 60 درصد آن‌ها زیر سی سال هستند، نوشت: سرمایه گذاری آمریکایی‌ها در ایران تقریبا غیرممکن شده است.
 بر این اساس، آمریکا براساس برجام تحریم‌های ثانویه که بطور کلی شامل افراد و نهادهای غیرآمریکایی می‌شد را رفع کرد اما بیشتر تحریم‌های یک جانبه واشنگتن بابت فعالیت با ایران کماکان پا برجاست.
بر اساس این گزارش، به غیراز چندین استثنا هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آمریکا تحریم‌های باقی مانده تنبیهی بر این کشور را که از سال 79 میلادی و بعد از پیروزی انقلاب بابت ]اتهام واهی[ حمایت ایران از تروریسم و توسعه موشک‌های بالستیک تحمیل کرده را رفع نماید.
این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: سرمایه گذاری در ایران شاید افزایش یابد اما راه طولانی تا عادی شدن روابط تجاری و دیپلماتیک این کشور با غرب باقی مانده است.
به گزارش فارس، فایننشال تایمز تاکید کرد: بسیاری از سرمایه‌گذاران به دلیل تحریم‌های آمریکا از بازار ایران دور مانده‌اند.