kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* با اینکه روزنامه کیهان دیرتر از نشریات زنجیره‌ای به تبریز می‌رسد ولی صبر می‌کنم تا به دستم برسد. فرا رسیدن سال نو را به هموطنان زحمت‌کش به ویژه کیهانی‌ها تبریک می‌گویم.
7991---0914
* دولت باید از مردم می‌پرسید که چه میزان از عملکردش موفق بوده‌ است و به جای توهین و کیلویی نامیدن نقد مردم از مردم عذرخواهی می‌کرد که تاکنون نتوانسته به وعده‌هایش عمل کند.
2298---0919
* اعتراض مردم در مورد معیشت سخت، و نقدهایی که به دولت دارند نباید از زبان سخنگوی دولت به عنوان نقد کیلویی ارزیابی شود. خواسته مردم حمایت و پشتیبانی دولت است نه توهین شنیدن از آن.
4565---027
* دولت در برجام یک توافق پر ضرر را امضا کرد، قراردادهای پسابرجام هم آن‌قدر کیلویی و پرحاشیه بود که حاضر نشدند آنها را اطلاع‌رسانی کنند و مهر محرمانه بر آن زدند، حالا نقد مردم و منتقدان دلسوز کیلویی است یا عملکرد دولت تدبیر و امید؟
7472---021
* جناب آقای نوبخت! کیلویی یعنی بسته خروج از رکود دولت که از این جیب به آن جیب انتقال یافت. کیلویی یعنی عملکردی که در اثر آن کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک و بزرگ بدون حمایت دولت تعطیل شدند.
9715---021
* جناب آقای نوبخت! ادب و احترام گذاشتن به نقد مردم درخصوص عملکرد دولت باید سرلوحه کار مسئولان باشد. پاسخ شما به درخواست مردم نسبت به مطالبات‌شان نباید با واژه‌های غیرمحترمانه و بی‌حرمتی نسبت به کسانی باشد که بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی که شما یکی از هزاران مسئول آن هستید، آنان را ولی‌نعمت خویش و خود را خادم آنان می‌دانست.
6467---0935 و 8857---0919
* آقای نوبخت آخرین استراتژی کیلویی دولت در مورد بازار شب عید است که دولت تن به واردات میوه می‌دهد و باغداران داخلی را ورشکسته می‌کند!
1700---0936
* جناب آقای جهانگیری! گفتید عفو و مدارا باید به گفتمان غالب تبدیل شود. آیا با هتاکی و بی‌احترامی مداوم کاسبان برجام به ملت شریف، آیا این‌گونه صحبت‌ها به طنز شبیه‌تر نیست؟!
طباطبائی- قم
* دولتی که اشرافی‌گری را پیشه کند از مردم عادی جامعه بی‌خبر است، اگر دولت یک بار از مردم نسبت به عملکردش سؤال می‌پرسید، می‌دانست که مردم چقدر از دست‌درازی‌های مدیران به بیت‌المال ناراحت هستند و از برجامی که تنها به کوچک‌تر شدن سفره مردم انجامیده است.
3767---0919
* آن چه که در دولت یازدهم رونق گرفته است دادن شعار و وعده‌های انتخاباتی است در حالی که هنوز وعده‌های بر زمین مانده دولت به قوت خود باقی است، دولت با دادن آمارهای عجیب از رشد اقتصادی و تورم و... سعی دارد کارنامه موفقی از خود نشان دهد، اما این مردم هستند که نسبت به عملکرد دولت احساس رضایت ندارند و این مسئله‌ای است که دولت به طور شگفت‌آوری از درک آن عاجز است.
7503---051
* بر فرض هم که نقد مردم و منتقدین دولت آن گونه که سخنگوی دولت مدعی شد کیلویی باشد دولتمردان وظیفه دارند مستدل، منطقی و مؤدبانه پاسخ بدهند.
8857---0919
* با تشکر از طراحان تیترهای اول کیهان که بسیار هنرمندانه انتخاب می‌شود کاسبان برجام که 4 سال حرف تحویل مردم دادند امروز به جای عذرخواهی، ملت را متهم به حرف کیلویی می‌کنند! این است معنای حقوق شهروندی که آن را وعده داده بودند و در عمل به اجرا گذاشتند؟!
نیکنام
* استاندار سمنان می‌گوید دولت جلوی ریخت‌وپاش‌ها را گرفته است پس اختلاس 15 هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان، ناهار 500 میلیونی هیئت دولت در کرج و یا دریافتی‌های نجومی که فراکسیون امید اصرار بر قانونی کردن آن داشت چه بود؟ آیا این موارد و موارد بسیار دیگر حیف و میل کردن بیت‌المال و یا دست‌درازی به اموال مردم نیست؟
کشمیری
* برخی از شعارهای کیلویی عبارت است از: تورم تک رقمی شد، اختلاس‌های حرام، معوقه است. بیکاری کم شد، صفدر حسینی ذخیره انقلاب است، با برجام انرژی هسته‌ای حفظ شد و قدرت‌های جهانی تسلیم شدند، در بازی برد- برد برجام سوئیفت برقرار است، هزار ال‌سی در روز تعطیل گشایش یافت، وعده صد روزه و... در ازای انبوه وعده‌های کیلویی حداقل یک گرم پاسخ مناسب می‌دادید!
محمودی
* آقای نوبخت اظهار می‌دارد نباید به آمارهای رسمی بانک مرکزی و... خدشه وارد کرد. عرض می‌کنم وقتی مسئولان فعلی بارها این آمارها را مورد خدشه قرار داده‌اند و از جمله جنابعالی آمار دولت قبل را به تمسخر می‌گرفتید توقع دارید آمارهای غیرقابل لمس و مشاهده شما را مورد خدشه قرار ندهند؟
علیمردانی
* وقتی با پیشرفت‌های هواشناسی می‌توان وقوع حوادث آینده (مثل سیل، بارندگی، سرما و...) را پیش‌بینی کرد، چرا در مورد باغداران شمال این امر صورت نگرفت تا باغداران مازندران و... این قدر آسیب نبینند و کشور مجبور به واردات پرتقال از مصر و ترکیه نشود؟
2317---0911
* سهام عدالت در این برهه از زمان کاملاً محسوس است که با هدف سیاسی و کسب رأی با 4 سال سکوت از زیر غبار بیرون آورده شد ولی این نوع استفاده ابزاری در مدیریت آقایان به ریزش رأی‌شان کمک خواهد کرد.
1713---0915
* بنده هم که معمولاً در مسافرت‌ها از هواپیما استفاده می‌کنم نقد کیهان و آقای شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه در خصوص خرید هواپیمای ایرباس را قبول دارم. مشکل مسئولان عدم تشخیص اولویت‌هاست.
3104---0912
* وزیر اطلاعات دولت به جای اینکه از مسائل امنیتی گزارش بدهد صحبت از دست‌آوردهای ذهنی برجام می‌کند. با این حساب باید از رئیس سازمان انرژی اتمی بخواهیم در پیرامون مسائل امنیتی گزارش کار بدهد. ولی به طور کلی خسارت چنین مدیریتی فقط متوجه مردم می‌شود.
9360---0901 و 9020---0935
* اگر دولت در امر مبارزه با قاچاق جدی بود کار به وارد کردن سنگ قبر از چین کشیده نمی‌شد. خودمان را گول نزنیم بخش عمده قاچاق با استفاده از رانت و اطلاعات دولتی صورت می‌گیرد. از قدیم هم گفته‌اند با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد.
1382---0915
* به دلیل سبک  زندگی ماشینی، تغذیه تقلیدی از غرب و... قدرت باروری در کشور ضعیف شده است. دولت باید رشد زیرصفر جمعیت و پیرشدن جمعیت کشور را جدی ببیند و به فکر علاج باشد.
9789---0915
* روزنامه ایران که دولتی است از الان تمام قد در تبلیغ از کاندیداتوری آقای روحانی ورود پیدا کرده است. گویا ممنوعیت تبلیغ قبل از انتخابات برای خود دولتی‌ها بی‌معنا می‌باشد و خیلی راحت قانون انتخابات را زیرپا می‌گذارند.
6845---0912
* یکی از عجایب روزگار این است که وزیر دادگستری دولت گفته قدرت خرید مردم در این دولت افزایش پیدا کرده است. بنده با 26 سال سابقه کار در اداره زندگی‌ کم آورده‌ام. البته وزیران این دولت با حقوق‌هایی که می‌گیرند و تسهیلاتی که از آنها برخوردار هستند هیچ‌گاه مشکلات ما مردم را درک نخواهند کرد. فلذا باید هم حرف‌های خنده‌دار بزنند.
3969---0918