kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰
امام جمعه قم:

اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی آن طور که باید و شاید انجام نشد

قم- خبرنگار کیهان: امام جمعه قم با اشاره به پایان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: در این حوزه آن طور که باید و شاید اقدام و عمل صورت نگرفت و نواقص زیادی به چشم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های آخرین نمازجمعه قم در سال 95 که با حضور گسترده مردم انقلابی در مصلای قدس این شهر برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خبرگان از کاستی‌ها در اقدام و عمل در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اعلام نارضایتی کردند که باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.
وی با اشاره به رکود در بخش صنعت و تولید کشور، اظهار داشت: مسئولین کشور در حوزه صنعت، تجارت و اقتصاد باید با برنامه‌ریزی دقیق، مشکلات را از پیش پای اقتصاد کنار بزنند و این مهم با همت بلند قابل دسترس است.
رئيس جامعه المصطفی العالمیه پیشرفت بخش‌ها و صنایع دفاعی را قابل تقدیر و ارزنده دانست و گفت: این مسئله نشان می‌دهد که در حوزه‌های دیگر هم می‌توان مشکلات را برطرف و از تنگناها عبور کرد.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز سالروز تأسیس حوزه علمیه قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این ایام سالروز حمله وحشیانه رژیم طاغوت به مدرسه فیضیه است، اظهار داشت: حوزه علمیه همه مشکلات را به جان خرید و ایستادگی کرد تا سرانجام با تفضل الهی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.
وی افزود: امروز هم حوزه، انقلابی‌تر از گذشته همپا با مراجع معظم تقلید و علما بر سر پیمان خود با انقلاب که پیمان الهی است، ایستاده و عقب نخواهد نشست.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی در ادامه به انواع و اقسام توطئه‌های مستکبرین و همپالگی‌های منطقه‌ای‌شان علیه انقلاب اسلامی و محور مقاومت اشاره کرد و بیان داشت: امسال بیش از سال‌های قبل شاهد رفع مشکلات و بهبود وضعیت محور مقاومت هستیم و این ثمره مجاهدت با محوریت گفتمان انقلاب اسلامی است.
امام جمعه قم همچنین سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) را به عموم محبین خاندان رسالت و امامت تبریک گفت و با بیان اینکه نگاه اسلام به جایگاه زن نگاهی مترقی و حقیقی و براساس توانمندی‌های زن استوار است، تصریح کرد: مسیری که امروز تمدن غرب مقابل زنان قرار داده است، جز تباهی آنان سرانجامی نخواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همه ما باید به شکرانه نعمت‌های خداوند محرومین و مستمندان را یاری دهیم و ستادهای نوروزی نیز در خدمت به مسافران به ویژه زائران حضرت معصومه(س) کوشا باشند.