kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹
در نشست انتخاباتی هیئت‌ رئیسه احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا:

قطعیت ریزش آرای روحانی معرفی چند کاندیدای اصلاح‌طلب را ضروری کرده است

روسای احزاب اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در نشست انتخاباتی خود با اشاره به قطعیت ریزش آرای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت معرفی چند کاندیدای اصلاح‌طلب در کنار وی تاکید کردند.
محمدجواد حق‌شناس رئیس ‌جبهه اصلاح‌طلبان در این نشست، درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 96 گفت: ما درباره انتخابات بیانیه داده‌ایم و در آن بیانیه ضمن تأکید بر تداوم حمایت از آقای روحانی، اعلام کرده‌ایم که در کنار آقای روحانی باید کاندیدا و یا کاندیداهایی از جریان اصلاح‌طلبی هم داشته باشیم.
حق‌شناس مدعی شد: دولت تدبیر و امید با حمایت و پشتیبانی اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان و حمایت مردمی که اقبال به این دو جبهه داشتند روی کار آمد و قطعاً اگر حمایت این دو جبهه نبود امروز شاهد شکل‌گیری دولت تدبیر و امید نبودیم.
بر این اساس، پس از حق‌شناس، ایرانی رئیس ‌کمیته سیاسی و انتخابات جبهه اعتدالگرایان خاطرنشان کرد: ما به نحوی قبل از انتخابات 92 تمامی جریان‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا را مدیریت کردیم و با تأکید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، تمامی توان و کارکردهایمان را برای رأی‌آوری آقای روحانی عملیاتی کردیم، ولی متأسفانه پس از انتخابات به این نتیجه رسیدیم که تیم پیرامون آقای روحانی علاقه‌ای به این مجموعه‌ها نداشته و ندارد.
دبیرکل حزب فرزندان ایران گفت: امروز با توجه به بی‌تفاوتی دولتمردان و افراد پیرامونی دولت تدبیر و امید، آیا حمایت مجدد از روحانی می‌تواند نقطه امیدی برای هم‌افزایی و به‌کارگیری نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا باشد؟
ایرانی گفت: به قول یکی از بزرگان اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود قطعاً رأی روحانی ریزش می‌کند و اگر قرار است روحانی به دور دوم برود بهتر است با یک اصلاح‌طلب باشد.
 در ادامه، آذرباد دبیرکل حزب ترقی با بیان اینکه مخالفین ما درباره برجام می‌توانند در مناظرات علیه روحانی بهره بگیرند و حتی نقاط مثبت و قوت وی را به چالش بکشانند تصریح کرد‌: با تمهیداتی که از سوی رقبای روحانی به عمل آمده اعتقاد دارم که اصلاح‌طلبان هم حداقل دو کاندیدا در کنار روحانی معرفی کنند.
عباس حسین‌مردی از حزب پیشگامان توسعه نیز با اشاره به صحبت‌های ایرانی گفت: چه قبل از انتخابات و چه در هنگام انتخابات 92 و با توصیه آقای هاشمی رفسنجانی تمام توان و نیروهای خودمان را با تیم آقای روحانی هماهنگ کردیم و انتظار داشتیم که در دستگاه اجرایی حداقل از افراد متخصص و باتجربه ما نه فقط برای سهم‌خواهی، بلکه برای ساماندهی و تنظیم امور دولت استفاده شود که متأسفانه این‌گونه نشد و این بی‌توجهی‌ها به مرور‌ گریبان دولتی که مدعی تدبیر و امید بود را گرفته و در بسیاری از حوزه‌ها کاستی‌های زیادی را شاهدیم.
به گزارش فارس، سپس عارف در سخنانی گفت:‌ امروز بحث‌های جدی در عملکرد دولت وجود دارد و من بارها به رئیس‌جمهور گفتم که هنوز 65 درصد از فرمانداران شما از اردوگاه دولت قبلی و مخالفان هستند و دست دولت خیلی باز نیست و نیروهای خوبی داریم که از آنها استفاده نشده و این رویکرد درستی نبوده است.
عارف گفت: در لایحه بودجه گرچه گام‌های خوبی برداشته شده ولی معیشت مردم در آن دیده نمی‌شود و احساس عمومی این نیست که دولت مدعی است برای 700 هزار نفر ایجاد شغل شده است.
عارف با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساس سابق مبنی بر این که برجام سایه جنگ و تحریم‌ها را برداشته است گفت: علی‌رغم مخالفت‌ها به نظر من باید با حضور روحانی در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری برای شوراهای اسلامی و مجلس آینده نیز برنامه‌ریزی کنیم. عده‌ای می‌گویند نباید کاندیدایی از اصلاحات در مقابل روحانی بیاوریم و گروهی اعتقاد دارند که به هر دلیلی اگر روحانی رأی نیاورد و اتفاق دیگری بیفتد باید در کنار روحانی کاندیدای دیگری باشد و درنهایت به نفع روحانی کنار رود.