kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
لجبازی‌های مرد پرتغالی تمام شدنی نیست

کی‌روش، مربیان ایرانی تیم ملی را اخراج کرد!

سرویس ورزشی – تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دو دیدار حساس برابر قطر و چین در شرایطی از دیروز آغاز شد که کی‌روش در اقدامی عجیب مربیان ایرانی تیم ملی را کنار گذاشت.
نخستین جلسه تمرینی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران برای دو دیدار مهم در مقابل قطر و چین ( سوم و هشتم فروردین 1396) در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، دیروز از ساعت یازده در ورزشگاه آزادی برگزار شد. برای این اردوی تیم‌ ‌ملی ۱۹ بازیکن به اردو دعوت شده بودند که احسان پهلوان به دلیل حضور در مراسم عروسی خود با اجازه کادر فنی اردوی تیم‌ ‌ملی را ترک کرد ولی دانیال ماهینی، مدافع راست استقلال خوزستان به این اردو دعوت شد و تعداد بازیکنان کماکان روی عدد ۱۹ باقی ماند.
در این تمرین امید ابراهیمی، وریا غفوری، عزت‌الله پورقاز، مهدی ترابی، علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، سید جلال حسینی، مهدی طارمی، وحید امیری، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، دانیال ماهینی، رشید مظاهری، پژمان منتظری، مرتضی پورعلی گنجی، ساسان انصاری، مسعود ابراهیم‌زاده، مرتضی تبریزی و محمدرضا اخباری حضور داشتند.
پس از انجام تمرین کششی و گرم شدن بدن‌ها کارلوس کی‌روش بازیکنان را به وسط زمین فرا خواند و به مدت ۱۰ تا ۱۵ ‌دقیقه با آن‌ها گفت‌وگو کرد. پس از این بازیکنان فریاد بلندی سر دادند و هر کدام در گوشه‌ای از زمین زیر نظر مربیان به تمرینات پرداختند.
اکثر بخش‌های این تمرین بر روی کار با توپ و پاسکاری با سرعت بالا بود. سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران نیز با دقت بالایی تمرین دیروز را زیر نظر داشت و کار بازیکنانش را نظاره می‌کرد و هر از چند گاهی پس از شوخی بازیکنان لبخندی را به حاضران تمرین تحویل می‌داد.  
غیبت مربیان ایرانی
اما نکته مهم تمرین دیروز غیبت اجباری تمام همکاران ایرانی تیم ملی بود. جواد نکونام، مارکار آقاجانیان مربیان ایرانی تیم ملی، افشین پیروانی سرپرست تیم و آرین قاسمی مترجم تیم‌ ‌ملی و اعضای رسانه‌یی تیم ملی دیروز در تمرین حضور نداشتند. هم‌چنین دن گاسپار، مربی دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی نیز در این تمرین غایب بود اما سایر مربیان خارجی اوسیانو کروز، دیگو مارکو، سباستین و میکاییل و ... حضور داشتند.
دلیل اختلاف کی‌روش
 با مربیان ایرانی چیست؟
غیبت مربیان ایرانی موضوع قابل پیش بینی بود ولی با توجه به وعده رئیس فدراسیون فوتبال مبنی بر بازگشت آنها به تمرینات تیم ملی تصور می‌رفت مربیان ایرانی در تمرین حضور داشته باشند اما این چنین نشد.
داستان اختلاف کی‌روش و مربیان ایرانی از آنجا شروع شد که چند هفته قبل تیم ملی به اردوی امارات رفت و برانکو در مصاحبه‌ای کی‌روش و تیمش را بخاطر بدموقع بودن این اردو به باد انتقاد گرفت. در ادامه سرمربی تیم ملی از اینکه چرا این مصاحبه در موعد مقرر به اطلاعش نرسیده بود ابراز ناراحتی کرده و از دستیاران ایرانی از مربی تا مترجم می‌خواهد تا اردو را ترک کنند. این اتفاق هم می‌افتد اما دستور تاج موجب برگشت دوباره آنها به اردو و ناراحتی مضاعف کی‌روش می‌شود تا جایی که او تصمیم قطعی برای قطع همکاری با این دسته از مربیان را می‌گیرد.
در میان روز گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی مدعی شد که کی‌روش از یک عده از این مربیان درخواست می‌کند تا حتی علیه برانکو نیز مصاحبه کنند که این درخواست او با واکنش منفی یکی از مربیان تازه کار تیم ملی که اتفاقا افتخارات زیادی را نیز برای تیم ملی کسب کرده ( جواد نکونام)، می‌‌شود و این طور به نظر می‌رسد که داستان تیم ملی فوتبال ایران و دستیاری‌اش برای همیشه برای این مربی جوان به پایان رسیده باشد.
رفتار عجیب کی‌روش
 مسبوق به سابقه است
این رفتار کی روش مسبوق به سابقه است؛ وی در این 6 سال همکاری از نمازی گرفته تا صالح و علی کریمی و حتی برخی هموطنانش مثل سیموئز، اما داستان همکاری با نکونام و مارکار و حتی آنالیزوری مثل خانبان با بقیه متفات بود.
مارکار در این سالها محرم اسرار و یار همیشگی کارلوس بود و چه بسا خیلی کمتر از آنچه که می‌توانست از لحاظ مالی در تیم ملی به دست آورد. نکونام نیز به قول کی‌روش بهترین کاپیتان این مربی در طول دوران مربیگری‌اش بوده و جواد یک جورهایی رابطه اش فراتر از رابطه مربی - بازیکن با مرد پرتغالی بوده و حتی به توصیه کی‌روش نیز از میادین خداحافظی کرده است.
قطع همکاری موقتی است؟!
اگرچه شنیده می‌شود قطع همکاری با ایرانی‌ها موقتی و تا پایان دیدار با قطر و چین محسوب می‌شود اما گویا این دسته از مربیان ایرانی بخاطر رفتارهای دور از احترام و شاید به نوعی بخاطر بی‌معرفتی کی‌روش به اندازه‌ای ناراحت هستند که تصمیم خود را برای جدایی همیشگی از تیم ملی گرفته‌اند و چه بسا داستان دستیاران قبلی امروز نیز دوباره به نوع دیگری در حال تکرار است.
در این میان اما مهدی تاج می‌‌توانست با سیاست دیگری به این ماجرا پایان بخشیده تا ته داستان شیرین شود چرا که خود او درخواست کرده بود تا مربیان ایرانی در اردوی دوبی از بازگشت به ایران امتناع کرده و حالا نیز خودش هم می‌توانست بازگشت دوباره این کادر به اردو را فراهم کند.
در نهایت اینکه با وجود آنکه در قرارداد کی روش تاکید شده که مربیان ایرانی در کادر او باشند، چطور در این اردو به جز پزشکان ایرانی هیچ مربی ایرانی حضور ندارد و مشخص نیست در این خصوص چه کسی باید پاسخگو باشد؛ فدراسیون فوتبال یا شخص کارلوس کی‌روش؟!