kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

اخبار ورزش جهان

حذف تیم های انصاری فرد و آزمون از لیگ اروپا
در ادامه دور برگشت یک هشتم نهایی لیگ اروپا سه دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی المپیاکوس که کریم انصاری فرد را در ترکیب اصلی خود داشت با نتیجه چهار بر یک برابر بشیکتاتش ترکیه تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد. المپیاکوس در دیدار رفت که در یونان برگزار شد به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک دست پیدا نکرد تا با شکست سنگین چهار بر یک در دیدار برگشت از دور رقابت‌ها حذف شود. روستوف نماینده کشور روسیه نیز در این مرحله از لیگ اروپا برابر منچستر یونایتد به میدان رفت و با شکست یک بر صفر از دور مسابقات حذف شد. تک گل این دیدار را خوان ماتا در دقیقه ۷۲ به ثمر رساند. سردار آزمون ستاره ایرانی روستوف در این دیدار در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت. او در دقیقه ۶۲ تعویض شد و جای خود را به بخاروف داد.
کاناوارو: دوست دارم بوفون قهرمان اروپا شود
یوونتوس فصل خوبی را در حال‌ سپری کردن است. آن‌ها می‌توانند حتی به سه گانه نیز دست یابند. صدرنشین لیگ ایتالیا در جام حذفی در مرحله نیمه نهایی قرار دارد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها حضور دارد.فابیو کاناوارو، مدافع پیشین یوونتوس و رئال‌ مادرید ابراز امیدواری کرد بوفون بتواند امسال قهرمان شود. دروازه‌بان با تجربه یوونتوس با وجود تمام افتخارات از جمله قهرمانی در جام جهانی نتوانسته قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را داشته باشد. کاناوارو درباره این موضوع، گفت‌: من دوست دارم که امسال یوونتوس قهرمان شود، چون دروازه‌بان بزرگی هم‌چون بوفون را دارد . او شایسته این هست که در سال‌های پایانی فوتبالی‌اش جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او با وجود تمام افتخارات بزرگ هنوز قهرمان اروپا نشده است و من دوست دارم که امسال این اتفاق برای او رخ دهد.
تمایل اینیستا برای بازنشستگی در بارسلونا
آندرس اینیستای ۳۲ ساله محصول آکادمی لاماسیا، در دوران حضورش در این تیم اسپانیایی توانست به افتخارات زیادی دست یابد و هم‌چنین در تیم‌ ‌ملی فوتبال اسپانیا نیز قهرمانی در جام جهانی و یورو را در کارنامه خود دارد.او تا اواسط سال ۲۰۱۸ با بارسلونا قرارداد دارد و از همین الان به فکر تمدید قرارداد خود با باشگاه است تا تنها در یک باشگاه بازی کند. آندرس اینیستا درباره شرایط خود گفت‌: هر کسی می‌تواند حدس بزند که من چه نظری درباره موضوع تمدید قراردادم با باشگاه بارسلونا دارم. در حال‌ حاضر تنها چیزی که من نگران آن هستم، بحث قهرمانی در پایان فصل است. بعد از این که این فصل به پایان برسد همه مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهم تا بهترین تصمیم ممکن را درباره تمدید قراردادم بگیرم. من این را نمی گویم که نمی‌خواهم قراردادم را تمدید کنم،‌ بلکه این را می‌گویم که دوست دارم در بارسلونا بازنشسته شوم. البته این چیزی است که احساسی نیست،‌ بلکه به عملکرد من نیز بستگی دارد. دوست ندارم وقتی بازیکن مهمی نیستم در بارسلونا باقی بمانم.
افسوس اسپالتی از حذف رم از لیگ اروپا
رم در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در حالی که برای صعود باید دو بر صفر لیون را شکست می‌داد، در نهایت به نتیجه‌ای بهتر از برد دو بر یک دست نیافت تا رمی‌ها از لیگ اروپا حذف شوند.لوچیانو اسپالتی بعد از حذف تیمش از لیگ اروپا، گفت‌: متاسفم که این اتفاق رخ داد. شایسته صعود بودیم، ولی متاسفانه اتفاقات علیه ما بود. دقایقی در این مسابقه ما در حد تیم خودمان نبودیم. در اواخر مسابقه یادمان افتاد که باید چطور بازی کنیم. متاسفم که نتوانستیم به مرحله بعد راه یابیم. البته کمی هم بد شانس بودیم. سرمربی رمی‌ها ادامه‌ داد: نتیجه‌ای که در بازی رفت کسب شد کار ما را برای صعود خیلی سخت کرد. نتوانستیم آن نتیجه‌ را جبران کنیم. شاید اگر در فرانسه نتیجه‌ بهتری را کسب می‌کردیم می‌توانستیم امشب جشن صعود بگیریم. اتفاق ناراحت کننده‌ای برای ماست، اما همه در حال‌ حاضر مقصر هستیم.
خانه تکانی ۱۰۰ میلیون یورویی در منچسترسیتی
رسانه‌های انگلیسی خبر دادند که گواردیولا قصد دارد خانه تکانی اساسی در سیتی داشته باشد و چندین بازیکن را در تابستان از تیم کنار خواهد گذاشت. بنابر گفته‌ رسانه‌های انگلیسی این انتظار می‌رود که بیش از ۱۰ بازیکن از منچسترسیتی جدا شوند که اغلب بازیکنان پا به سن گذاشته‌ای هستند که امسال در سیتی جایگاه چندان ثابتی نداشتند.پابولو زابالتا، مدافع آرژانتینی که به سال‌های پایانی دوران فوتبالی خودش نزدیک می‌شود یکی از این بازیکنان است. در کنار او ونسان کمپانی، مدافع همیشه مصدوم سیتی، ویلی کابایرو ، دروازه‌بان دوم این تیم و همین طور افرادی هم‌چون یحیی توره، باکالی سانیا، خسوس ناواس، گائل کلیچی، از جمله این بازیکنان هستند. هم‌چنین به نظر می‌رسد که سرخیو آگوئرو نیز در تابستان سیتی را ترک کند و به تیمی دیگر ملحق شود.گواردیولا در فصل نخست نیز چندین بازیکن را از تیم کنار گذاشت که از جمله آنها می‌توان به سمیر نصری و مانگالا اشاره کرد. پپ گواردیولا انتظار دارد که بیش از ۱۰۰ میلیون یورو از فروش این بازیکنان نصیب باشگاه کند و در ادامه‌ با خرید چند بازیکن کیفیت فنی تیمش را بالا ببرد.
دوری حداقل سه هفته‌ای پوگبا از مسابقات
پل پوگبا در جریان بازی منچستریونایتد برابر روستوف در لیگ اروپا دچار مصدومیت شد و جای خود را به فلینی داد. کادر پزشکی یونایتد تاکید کرد که این بازیکن به دلیل مصدومیت بازی یک‌شنبه این تیم برابر میدلزبورو را از دست داده است و همچنین نخواهد توانست تیم‌ ‌ملی فرانسه را در دو دیدار پیش‌رو همراهی کند. از پل پوگبا در این فصل انتقادات زیادی شده است، خصوصا بعد از نمایش ضعیف او در بازی چلسی در جام حذفی که در مقایسه با کانته، هموطن خود عملکرد ضعیفی داشت. پل پوگبا این فصل هفت گل برای منچستریونایتد به ثمر رسانده و پنج پاس گل نیز در ۴۱ دیدار تیمش در تمامی رقابت‌ها ثبت کرده است.
رونالدینیو: نیمار در سطح مسی و رونالدو است
بعد از نمایش خوب نیمار در بازی برابر پاری سن ژرمن تمجیدها از این بازیکن زیاد شده است.بعد از آنکه کاکا به تمجید از نیمار پرداخت، این بار رونالدینیو نیز همین کار را انجام داد و گفت نیمار دوست نزدیک من است و اکنون بهترین بازیکن فوتبال برزیل محسوب می‌شود. او اکنون در سطح رونالدو و مسی است و به نظر من چیزی از این بازیکن کمتر ندارد. من و همه برزیلی‌ها امیدواریم او یک روز برنده توپ طلا شود. فکر کنم زمان باعث شود او به این مهم برسد.  رونالدینیو که ۹۷ بازی ملی در کارنامه دارد، دوست ندارد بارسا فعلی را با بارسا زمان خود مقایسه کند. او در این‌باره گفت: مقایسه‌ها را دوست ندارم. زمانی که من در بارسا بودم، هم‌تیمی‌های بزرگی داشتم. تیم کنونی هم بازیکنان بزرگی دارد. خوشحالم که در طول این مدت بارسلونا به جام‌های زیادی رسیده است. برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. فقط این را می‌گویم که مقایسه کردن را دوست ندارم.