kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
وعده‌های مربی فرانسوی سریعترین دونده ایران

المپیک توکیو،‌ المپیک تفتیان است

مربی فرانسوی حسن تفتیان گفت: با توجه به شرایطی که این دونده دارد او می‌تواند به نتیجه خوبی برسد و المپیک توکیو المپیک تفتیان است. گزیده‌ای از صحبت‌های «اونتانن گای» مربی فرانسوی سریعترین دونده ایران در ادامه می‌آید:
*تمرینات خیلی خوبی برگزار کردیم و از عملکرد او راضی هستم. خوشحالم که هرچه می‌گویم حسن زود یاد می‌گیرد. او ورزشکار حرفه‌ای است و آن چه که باید را رعایت می‌کند. گاهی برایم باورنکردنی است که او اینگونه خوب کار می‌کند. از لحاظ انجام درست تکنیک‌ها و تمرین‌ها از او راضی هستم. از اینکه مربی این دونده شده‌ام راضی‌ام.
*اولین بار ما یکدیگر را در پیست گرم المپیک دیدیم. جالب بود که از کشور ایران که دوومیدانی قدرتمندی ندارد یک دونده ۱۰۰ متر به نیمه‌نهایی المپیک رسیده است.
*امکانات در فرانسه بسیار خوب است و می‌توان تمرینات بهتری انجام داد. من دوست دارم کنار خانواده‌ام و در کشورم باشم. دوست ندارم دور از کشورم باشم.
*مطمئنم که تفتیان می‌تواند زیر ۱۰ ثانیه بدود. امیدوارم او زودتر به رکورد مورد نظر برسد و البته باید پله پله پیش برویم. اول او باید رکورد ۱۰ ثانیه را بزند و بعد به کمتر از آن برسد.
*باید تا بازی‌های آسیایی او رکورد قابل قبولی داشته باشد که با آن زمان‌ها بتواند در کورس قهرمانی ۱۰۰ و ۲۰۰ متر باشد. برنامه کوتاه مدت ما تا قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان است و بعد یک برنامه بلند مدت برای بازی‌های آسیایی داریم. در پایان باید تاکید کنم که المپیک توکیو المپیک تفتیان است و با شرایط خوبی که دارد می‌تواند به نتیجه خوبی برسد.