kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
بازدید حاشیه‌ساز آخوندی از مهرآباد

وزیر راه: مردم باید بیشتر از حد فعلی پول پارکینگ فرودگاه بپردازند

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد با بیان این‌که ایرتور مایه آبروریزی است در پاسخ به اعتراض فردی در خصوص تعرفه بالای پارکینگ این فرودگاه گفت: ‌باید از شما بیشتر هم بگیرند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازدید روز پنجشنبه عباس آخوندی‌، وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه مهرآباد با حاشیه‌هایی همراه بود.
وی در حین بازدید در پاسخ به اعتراض فردی در خصوص نرخ حدود 200 هزار تومانی تعرفه پارکینگ مهرآباد برای هشت روز گفت:‌ «با تاکسی بیایید چرا با ماشین - خودرو شخصی- می‌آیید. ما وظیفه نداریم برای کسی اینجا هشت روز پارکینگ تهیه کنیم، شما با تاکسی بیایید... باید بیشتر هم از شما بگیرند.»
وی همچنین در خصوص قیمت بالای اُملت و آب پرتقال در  یکی از فروشگاه‌های فرودگاه مهرآباد، گفت: نرخ ‌12 هزار تومان برای آب پرتقال هفت برابر قیمت بازار (هشت هزار تومان) نیست.
مه‌آبادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور نیز با حمایت از نرخ 10 هزار تومانی اُملت گفت: مسافر می‌گوید چرا 10 هزار تومان است، در شهر نیز همین است.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به گلایه یکی از مسافران در خصوص تاخیر پرواز هواپیمایی ایرتور نیز گفت: «ایرتور حسابی مایه آبروریزی است.»
آخوندی با بیان این‌که پیش بینی می‌شود برای نوروز 96 حدود سه میلیون و 750 هزار نفر از طریق هواپیما جابجا شوند که این رقم در مقایسه با نوروز 95 حاکی از رشد 17 تا 19 درصدی است، گفت:  در گفت‌وگویی که با مردم در ترمینال فرودگاه مهرآباد انجام دادم متوجه شدم برخی ایرلاین‌ها همچنان در پروازها تاخیر دارند و موجب گلایه‌مندی مردم شده‌اند البته امیدوارم تعداد تاخیرها کمتر شود و ما در وزارت راه و شهرسازی نیز به تاخیرات رسیدگی می‌کنیم و ایرلاین‌هایی که با تاخیر مواجهند را مورد بازخواست قرار می‌دهیم. شرکت‌های هواپیمایی هم موظفند حقوق مسافران را رعایت کنند.
وی خطاب به مردم و متقاضیان استفاده از حمل و نقل عمومی بیان کرد: مردم در صورت هرگونه گلایه و شکایت به سامانه اینترنتی شهراه مراجعه کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند و بنده شخصا از طریق این سامانه به شکایات رسیدگی خواهم کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این‌که دسترسی معلولان و سالمندان در فرودگاه مهرآباد و سایر فرودگاه‌ها افزایش یافته است، افزود: ادعای ارائه بهترین خدمات را نداریم اما تلاش می‌کنیم با کمترین امکانات، بیشترین خدمات را به مردم ارائه کنیم تا مردم از سالم‌ترین نوروز بهره‌مند شوند.